Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Jak włączyć automatyczny odbiór e-Faktur?

Ostatnia modyfikacja: 23.10.2025

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: KSeF

Krajowy System e-Faktur daje podatnikowi możliwość pobrania dokumentów wystawionych na jego rzecz. Nie oferuje jednak mechanizmu powiadamiania o pojawieniu się nowych faktur – Ministerstwo Finansów przeniosło ten obowiązek na producentów oprogramowania. 

W związku z tym w Subiekcie nexo dostępne są następujące sposoby weryfikacji, czy pojawiły się nowe dokumenty:

  • Ręczne – poprzez uruchomienie sprawdzania w module Krajowy System e-Faktur.​​

  • Automatycznie wg harmonogramu – dostępne jako akcja w module Automatyzacja (więcej można przeczytać tutaj​).

  • Automatycznie pobieranie e-Faktury ​co zadany okres.​

Poniżej przedstawiono opcję Automatycznego odbierania e-Faktur w określonych odstępach czasu. Aby ją uruchomić, należy:​

1. Wyszukać i przejść do modułu Parametry KSeF, a następnie kliknąć Popraw.

 

2. W sekcji Parametry odbioru zaznaczyć parametr Automatycznie pobieraj e-Faktury i określić częstotliwość, z jaką program ma sprawdzać dostępność nowych dokumentów. ​​​​​Dodatkowo można ustalić pobieranie dokumentów tylko, gdy:

  • moja firma jest nabywcą od

  • moja firma występuje w innej roli od. ​​

Zatwierdzić wprowadzone klikając Zapisz.​​​ ​


Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej doty​czących obsługi KSeF w programie Subiekt nexo.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki