e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak włączyć automatyczny odbiór e-Faktur?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: KSeF
Krajowy System e-Faktur daje podatnikowi możliwość pobrania dokumentów wystawionych na jego rzecz. Nie oferuje jednak mechanizmu powiadamiania o pojawieniu się nowych faktur – Ministerstwo Finansów przeniosło ten obowiązek na producentów oprogramowania.
W związku z tym w Subiekcie nexo dostępne są następujące sposoby weryfikacji, czy pojawiły się nowe dokumenty:
-
Ręczne – poprzez uruchomienie sprawdzania w module Krajowy System e-Faktur.
-
Automatycznie wg harmonogramu – dostępne jako akcja w module Automatyzacja (więcej można przeczytać tutaj).
-
Automatycznie pobieranie e-Faktury co zadany okres.
Poniżej przedstawiono opcję Automatycznego odbierania e-Faktur w określonych odstępach czasu. Aby ją uruchomić, należy:
1. Wyszukać i przejść do modułu Parametry KSeF, a następnie kliknąć Popraw.

2. W sekcji Parametry odbioru zaznaczyć parametr Automatycznie pobieraj e-Faktury i określić częstotliwość, z jaką program ma sprawdzać dostępność nowych dokumentów. Dodatkowo można ustalić pobieranie dokumentów tylko, gdy:
-
moja firma jest nabywcą od,
-
moja firma występuje w innej roli od.
Zatwierdzić wprowadzone klikając Zapisz.

Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących obsługi KSeF w programie Subiekt nexo.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.
