Opis zmian (58.0.0)
Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie
Wersja 58.0.0 - 11/12/2025
-
Roczne deklaracje podatku dochodowego osób fizycznychDodano obsługę deklaracji rozliczeń rocznych podatku dochodowego osób fizycznych za rok 2025: PIT-36, PIT-36L, PIT-36S, PIT-36LS, PIT-28 oraz załączniki PIT/B, PIT/O, PIT/WOT (nowy załącznik).
-
Aktualizacje deklaracji skarbowychZaktualizowano formularze oraz wysyłkę elektroniczną deklaracji. Zmiany uwzględniono w NIP-7, ZAP-3, IFT-1/IFT-1R, PIT-8C oraz CIT-8 wraz z załącznikami.
- Dodano obsługę formularza nowej wersji deklaracji IFT-1/IFT-1R (18) wraz z wysyłką elektroniczną, która ma zastosowanie do rozliczeń za 2025 rok.
- Wprowadzono obsługę nowych wersji formularzy deklaracji CIT-8(34) wraz z załącznikami CIT/8S(7), CIT-8/O(20), CIT/8SP(7).
- Wprowadzono obsługę oraz wydruk nowych wersji formularzy deklaracji NIP-7(7) i ZAP-3(7).
- Dodano obsługę formularza nowej wersji deklaracji PIT-8C(13) oraz PIT-8CZ (13) wraz z wysyłką elektroniczną, która ma zastosowanie do rozliczeń za 2025 rok.
- We wzorcach wydruków dodano parametr umożliwiający ustawienie jakości drukowanych obrazów.
- W konfiguracji „Pobieranie danych klienta” dodano parametr, który pozwala określić, czy po pobraniu danych z GUS mają być automatycznie dopisywane rachunki klienta, czy nie, lub czy program ma pytać o dopisanie rachunków.
- [PRO] Dodamy możliwość powielania wszystkich rodzajów raportów - tych dostępnych w PRO, czyli SQL, LINQ, oraz sferycznych i własnych "klikalnych".
- [PRO] Zmodyfikowano działanie komentarzy tak, aby użytkownik bez uprawnień do edycji otrzymywał informację o braku możliwości edycji w momencie próby edycji, a nie dopiero przy zapisie zmian.
- Poprawiono problem, który w pewnych przypadkach objawiał się zniknięciem przycisku do zamykania zakładki.
- Naprawiono tworzenie klienta na podstawie szablonu z nieuzupełnionymi danymi encji typu Adres. Błąd powodował automatyczne dodawanie pustego adresu głównego, co mogło prowadzić do błędów w kodzie (np. przy próbie dodania kolejnego adresu głównego).
- Naprawiono błąd uniemożliwiający w niektórych przypadkach wysyłkę wiadomości e-mail do użytkownika typu inny.
- Zoptymalizowano wydajność procesu przenoszenia kontrahentów z systemu GT do nexo, szczególnie w przypadku kontrahentów posiadających wiele zapisanych kontaktów.
- Poprawiono sposób wyliczania pola 18 w zaliczce miesięcznej od wypłat PIT, w którym nie wykazywano wartości z wypłaty dla osób, od których podatek nie został pobrany w przypadku, gdy kwota podatku była mniejsza od ulgi podatkowej.
- Informacje diagnostyczne zostały rozszerzone o status rejestracji bazy danych.
- Po edycji uprawnień użytkownika dodano informację o tym, że nowe zmiany zaczną obowiązywać dopiero po ponownym zalogowaniu użytkownika do systemu.
- W serwisie do zarządzania KSeF poprawiono problem niedziałających skrótów mnemonikowych (Ctrl+Spacja).
- [PRO] W SDK dodano plik z listą wersji użytych pakietów NuGet.
- Poprawiono nadpisywanie pliku z danymi diagnostycznymi.
- Poprawiono działanie obsługi klawiaturą w oknie Sprawdź rachunki bankowe w wykazie podatników VAT, w module Klienci.
- Zaktualizowano słownik gmin i powiatów do wartości obowiązujących od 1 stycznia 2026 r.
- [PRO] Rozszerzenie nexoSDKSzablony dla Visual Studio zostało dostosowane do pracy z Visual Studio 2026.
- Poprawiono kopiowanie szablonów wiadomości w przypadku wybranej opcji "Potwierdzenie przeczytania wiadomości".
- Poprawiono problem, który w pewnych rzadkich sytuacjach mógł się objawiać błędem w momencie sprawdzania uprawnień użytkownika.
- [PRO] Naprawiono błąd uniemożliwiający utworzenie instalatora rozwiązania własnego w sytuacji, gdy aktualnie zalogowany użytkownik Windows ma spację w nazwie.
- Poprawiono problem uruchomienia strony do zarządzania KSeF w sytuacji, gdy program nie był w stanie odczytać wersji systemu Windows.
- W raporcie "Rozliczenia z klientami" poprawiono błąd "Invalid column name 'MiesiacNaliczenia'. Invalid column name 'MiesiacNaliczenia'" pojawiający się w przypadku ustawienia cennika, który bazuje na ilości dokumentów lub naliczeniu składki ZUS właściciela.
- Konto InsERT:
- Wprowadzono automatyczne odłączanie Konta InsERT po zmianie licencji za pomocą kodów serwisowych.
- W oknie rejestracji klienta biura rachunkowego zamieniono nazwę "Moje konto" na "Konto InsERT".
- Poprawiono podłączanie Konta InsERT w przypadku, gdy użytkownik nie był administratorem w firmie.
- Na podmiocie z wcześniej podłączonym Kontem InsERT dodano automatyczne odświeżanie danych licencyjnych po połączeniu podmiotu z firmą z Konta InsERT.
- Poprawiono wiązanie klienta biura rachunkowego z firmą w Koncie InsERT. Wiązanie to następuje automatycznie przy zgodnych NIP-ach.



