Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Jak dodać informację o powiązanych dokumentach PZ do wydruku faktury zakupu?

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Wydruki Stimulsoft

UWAGA!! Poniższy artykuł przedstawia zaawansowaną edycję wzorca wydruku. Konfiguracja wydruku przez program Stimulsoft przeznaczona jest dla zaawansowanych użytkowników. W razie problemów prosimy o kontakt z naszymi lokalnymi serwisantami w celu konfiguracji.

W programie Subiekt nexo PRO istnieje możliwość dodania do wydruku faktury zakupu informacji o powiązanych do niej dokumentach FZ.

 

W tym celu należy:

1. Przejść do modułu Konfiguracja - Wzorce wydruku, odnaleźć i zaznaczyć wzorzec FZ standard, następnie kliknąć górne menu Dodaj - Powiel.

 

2. Nadać Nazwę i Zapisać.

 

3. Zaznaczyć powielony wzorzec i kliknąć Popraw wzorzec.

 ​

4. Przejść na zakładkę Code i dodać linię kodu.

UWAGA!! Jeśli zakładka Code jest niewidoczna należy odkryć ją klikając prawym przyciskiem myszy na dowolną zakładkę, następnie zaznaczyć Code.

using System.Text;

 

5. Dodać poniższą metodę.

UWAGA!! Należy również pamiętać, aby dodawana metoda znajdowała się w klasie FzStandard: Stimulsoft.Report.StiReport powyżej następującej informacji: #region StiReport Designer generated code - do not modify.​

private string PodajTekstDokumentowRealizowanychPZ()
                {
                               List<Tuple<int, string, string, string>> numery = new List<Tuple<int, string, string, string>>();
                               StringBuilder data = new StringBuilder();
                               Dokument.encjaDokumentu.DokumentyRealizowane.Connect();
                               Dokument.encjaDokumentu.DokumentyRealizowane.First();
                               int i = 0;
​                                while (!Dokument.encjaDokumentu.DokumentyRealizowane.IsEof)
                               {
                                               if( Dokument.encjaDokumentu.DokumentyRealizowane.Konfiguracja.TypDokumentu == 4 || Dokument.encjaDokumentu.DokumentyRealizowane.Konfiguracja.TypDokumentu == 32)
                                               {
                                                               numery.Add(Tuple.Create<int, string, string, string>(                                     Dokument.encjaDokumentu.DokumentyRealizowane.NumerWewnetrzny.Numer ?? 0,
                Dokument.encjaDokumentu.DokumentyRealizowane.NumerWewnetrzny.SygnaturaPrzedNr,
                Dokument.encjaDokumentu.DokumentyRealizowane.NumerWewnetrzny.SygnaturaPoNr,
                Dokument.encjaDokumentu.DokumentyRealizowane.NumerWewnetrzny.PelnaSygnatura));
                                               }
                                               Dokument.encjaDokumentu.DokumentyRealizowane.Next();
                               }
                               foreach(Tuple<int, string, string, string> tuple in numery.OrderBy(t => t.Item1).ThenBy(t => t.Item2).ThenBy(t => t.Item3))
                               {
                                               if( i>0 )
                                                               data.Append( ", " );       
                                               data.Append( tuple.Item4 );
                                               i++;
                               }
                               if( i==0 )
                                               return string.Empty;
                               data.Insert( 0, i > 1 ? "Dokument PZ: " : "Dokument PZ: " );
                               return data.ToString();
                }


6. Przejść na zakładkę Raport - Strona pierwsza, dwuklikiem otworzyć sekcję, w której będzie wyświetlana informacja o powiązanych dokumentach PZ (opisywanym przykładzie jest to _Podtytuł_użytkownika), następnie wywołać nowo dodaną metodę.

{PodajTekst​DokumentowRealizowanychPZ()}

 

7. Przejść na zakładkę Dictionary znajdującą się w prawym menu, rozwinąć Business Objects - Dokument, następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy na encjaDokumentu i wybrać New Business Object.

 

8. Odnaleźć i zaznaczyć DokumentyRealizowane, następnie kliknąć OK.

 

9. Kliknąć OK.

 

10. W analogiczny sposób dodać NumerWewnetrzny oraz Konfiguracja, rozpoczynając od DokumentyRealizowane.

 

11. Zapisać wzorzec i zamknąć okno programu Stimulsoft.

 

Artykuł należy do zbioru tematów e–Pomocy technicznej dotyczących modyfikacji wzorców wydruków​.​


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki