e-Pomoc techniczna
Gratyfikant nexo – Jak utworzyć dodatkową listę płac dla pracowników zwolnionych w trakcie miesiąca?
Program: Gratyfikant nexo, InsERT nexo
Kategoria: System wynagrodzeń, Wynagrodzenia
W takiej sytuacji wynagrodzenie powinno zostać naliczone na osobnej liście płac, a nie na wspólnej z pozostałymi pracownikami, ponieważ standardowa lista płac będzie naliczana w terminie zgodnym z ustawieniami jej definicji.
Aby naliczyć wynagrodzenia przed dniem ustalonym w definicji, należy:
1. Przejść do modułu Wynagrodzenia, a następnie kliknąć Dodaj – Nalicz wynagrodzenia.
2. Wskazać pierwszą opcję – Nalicz wynagrodzenia (zalecane) i przejść Dalej.
3. Zaznaczyć listy płac, które obejmują zwolnionych pracowników.
Jeżeli na danej liście płac program wykryje pracowników, którym ustał stosunek pracy w trakcie miesiąca, oznaczy daną listę płac jako wybraną częściowo oraz wyświetli stosowną informację.
Użytkownik ma pełną swobodę w wyborze list płac i naliczaniu wypłat dla wszystkich umów. Poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa przy danej liście płac może zmienić status – wybierając wszystkie umowy, tylko te zakończone lub wykluczając listę płac z naliczeń.
Z dodatkowego menu dostępnego dla pozycji w kolumnie Wybrane można wskazać konkretne umowy, wybierając opcję Pokaż wybrane zakończone umowy.
Po wybraniu powyższej opcji zostaną wyświetlone zakończone umowy należące do danej listy płac.
4. Po przejściu do kolejnego kroku kliknąć Wykonaj. Wygenerowana lista płac będzie zwierać jedynie wynagrodzenia dla wybranych zakończonych umów.