e-Pomoc techniczna
Rewizor nexo – Jak przetestować i wykorzystać utworzoną pieczęć księgową?
Program: InsERT nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Pieczęcie księgowe
Po utworzeniu pieczęci księgowej w Rewizorze nexo użytkownik ma możliwość przetestowania jej, bądź wykorzystania jej bezpośrednio na dekrecie. W tym celu należy:
Przetestowanie pieczęci
1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów, na zakładkę Pieczęcie księgowe, zaznaczyć pozycję na liście i wybrać Wypróbuj.
2. W przypadku, gdy na pieczęci pojawiają się konta kartotekowe, należy wskazać konkretny element kartoteki. Analogiczna sytuacja ma miejsce, gdy na pieczęci występują konta, dla których istnieją konta analityczne kolejnego poziomu – należy wówczas wskazać konkretne konto. Aby to zrobić, należy zaznaczyć pozycję na liście i kliknąć Wybierz.
3. Wyświetlone zostaną konta, które zostałyby wygenerowane w wyniku użycia Pieczęci księgowej.
Wykorzystanie pieczęci na dekrecie
1. W oknie dodawania dekretu, w sekcji Dekretacja wybrać Wstaw pieczęć księgową.
2. Zaznaczyć pozycję na liście i kliknąć Wybierz.
3. W przypadku, gdy na pieczęci pojawiają się konta kartotekowe, należy wskazać konkretny element kartoteki. Analogiczna sytuacja ma miejsce, gdy na pieczęci występują konta, dla których istnieją konta analityczne kolejnego poziomu – należy wówczas wskazać konkretne konto. Aby to zrobić, należy zaznaczyć pozycję na liście i kliknąć Wybierz.
4. Po wybraniu wymaganych elementów kartoteki i/lub kont analitycznych wyświetlona zostanie pieczęć ze wskazanymi kontami. Uzupełnienie jednej z edytowalnych kwot spowoduje przeliczenie pozostałych pozycji zgodnie z określonymi Procentami. W przypadku Pieczęci automatycznych kwoty zostaną uzupełnione na podstawie ich konfiguracji. Zatwierdzić przyciskiem OK.
5. Pozycje wynikające z pieczęci księgowej pojawią się w sekcji Dekretacja.
Temat należy do Zbioru zagadnień związanych z pieczęciami księgowymi.