Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Jak uruchomić usługę Google Tag Manager w vendero?

Ostatnia modyfikacja: 29.01.2025

Program: vendero

Kategoria: Wtyczki

Uwaga! Poniższy artykuł opisuje konfigurację tagów w usłudze Universal Analytics. Od 1 lipca 2023 r. standardowe usługi w Universal Analytics nie będą już przetwarzać nowych danych. Aby zachować pomiary witryny, należy wykorzystać usługę w Google Analytics 4 (GA4). Opis konfiguracji tagów GA4 znajduje się tutaj.

Menedżer tagów Google to system do zarządzania tagami, który umożliwia szybkie i łatwe aktualizowanie w witrynie lub w aplikacji mobilnej tagów i fragmentów kodu, np. przeznaczonych do analizowania ruchu i optymalizacji marketingu.

Uruchomienie komunikacji z Google Tag Managerem w systemie vendero przebiega następująco:

W pierwszej kolejności należy założyć konto pod adresem: www.google.pl/intl/pl/tagmanager/, a następnie wpisać swój (wygenerowany przez Google Tag Manager) identyfikator kontenera w zakładce "Google Tag Manager".

 

 

 

Aby skonfigurować śledzenie, należy:

1. Na stronie tagmanager.google.com przejść do zakładki „Tagi", wybrać „Nowy", a następnie z listy wybrać „Universal Analytics".


 


2. Ustawić z listy rozwijanej Typ śledzenia na Zdarzenie.


W polu Działanie wybrać z listy Event, a w Ustawieniach Google Analytics wybrać Nowa zmienna.

 


3. W konfiguracji zmiennej wpisać Identyfikator śledzenia


Informacje na temat „Jak dodać i skonfigurować wtyczkę Google Analytics oraz gdzie odnaleźć Identyfikator śledzenia” znajdują się w poniższym temacie e-Pomocy technicznej:

​​

Następnie rozwinąć menu Więcej ustawień i wybrać E-commerce – włączyć Funkcje ulepszonego e-commerce i Użyj warstwy danych i wybrać opcję Zapisz.


4. Zaznaczyć checkbox „Włącz zastępowanie ustawień w tym tagu".


Z menu rozwijanego „Więcej ustawień” wybrać E-commerce, następnie Prawda, i zaznaczyć Użyj warstwy danych poniżej.


5. Wybrać Regułę.


Następnie znak „+" i Skonfiguruj regułę.


 

Wybrać z listy Zdarzenie niestandardowe.


6. W nazwie zdarzenia wpisać: „addToCart|removeFromCart|productClick|productsWidgetSelectPage|modelDetailsView|checkout|selectVariantModal", zaznaczyć „Użyj dopasowania do wyrażenia regularnego" i wybrać opcję Zapisz.


7. Dodać kolejny Tag, wybierając ponownie „Universal Analytics".



Jako typ śledzenia wybrać Wyświetlanie strony, a w ustawieniach Google Analytics wybrać zmienną, która została wpisana w poprzednim tagu.


8. Jako regułę wybrać za pomocą plusa Element DOM dostępny.



 

Pozostawić zaznaczenie domyślne, zapisać regułę i cały tag.


9. Po zakończeniu pracy, aby zmiany zostały uwzględnione, wybrać przycisk Prześlij w prawym górnym rogu, a następnie Opublikuj.



10. Przejść na zakładkę Administracja, w Widoku danych wybrać zakładkę Ustawienia e-commerce.


 

Włączyć e-commerce, następnie „Dalsze kroki” i „Włącz raportowanie dla ulepszonego e-commerce". Następnie należy dodać kroki ścieżki: Dane zamówienia, Dane dostawy i płatności, Podsumowanie zamówienia.


11. Po uzupełnieniu wszystkich danych w zakładce Administracja można znaleźć narzędzia do instalacji Menedżera tagów Google w swojej witrynie.


12. Po konfiguracji należy przejść na zakładkę Google Tag Manager i przed wybraniem Zainstaluj należy uzupełnić ID, który można znaleźć w Tag Managerze.


​​

Dzięki interfejsowi Menedżera tagów możesz dodawać i aktualizować tagi AdWords, Google Analytics, Firebase Analytics, Floodlight oraz tagi innych firm i tagi niestandardowe bez potrzeby edytowania kodu witryny.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki

Drogi użytkowniku

InsERT S.A. wraz ze swoimi partnerami, korzysta na swoich stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron, a do pozostałych cookies, których wykorzystanie możesz kontrolować poprzez ustawienia, należą cookies: używane do analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony, umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz marketingowe, reklamowe.
Polityka prywatności >

Administratorem Twoich danych osobowych jest InsERT S.A z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 2 we Wrocławiu. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności oraz urządzeń użytkownika. Ponieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności, poprzez zmianę ustawień umożliwiamy Ci rezygnację z akceptowania plików cookies, które nie są niezbędne.

Ściśle niezbędne pliki cookie
Pliki cookie umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz cookie marketingowe, reklamowe, które możesz wyłączyć