e-Pomoc techniczna
Subiekt 123 – Jak skonfigurować automatyczne wystawianie faktur cyklicznych?
Program: Subiekt 123
Kategoria: Dokumenty
W programie Subiekt 123 istnieje możliwość skonfigurowania cyklicznego wystawiania faktur (np. co miesiąc). Jest to przydatna opcja w sytuacji, kiedy regularnie, co jakiś okres jest klientowi wystawiana faktura na jakąś stałą usługę lub towar. W celu skonfigurowania takich faktur należy:
1. Z listy modułów wybrać Sprzedaż – Faktury cykliczne, a następnie kliknąć symbol + w prawej górnej części modułu.
2. W następnym kroku zostanie otworzony szablon nowej faktury cyklicznej. Tutaj należy wprowadzić:
-
Nazwę szablonu – dowolna nazwa umożliwiająca łatwą identyfikację,
-
Harmonogram – wybrać jeden z dostępnych okresów,
-
Dzień wygenerowania – w zależności od harmonogramu należy wprowadzić dzień, w którym zostanie wystawiona faktura. Dla tygodniowego jest to dzień tygodnia (poniedziałek, wtorek itd.), dla miesięcznego dzień miesiąca (np. 10. dzień miesiąca), a rocznego konkretna data
-
Wystawiaj do – dzień, w którym najpóźniej ma zostać wystawiona faktura,
-
Wystawiaj co N miesięcy – wpisać, co ile miesięcy ma być wystawiana faktur,
-
Powiadamiaj mnie e-mailem – po zaznaczeniu tego znacznika zostanie wysłana wystawcy wiadomość e-mail na dzień przed wystawieniem oraz w dniu wystawienia faktury,
-
Wystawiaj – parametr pozwala określić, czy dokument ma być wystawiany zgodnie z wyznaczoną datą, dzień roboczy przed wyznaczoną datą, czy dzień roboczy po wystawionej dacie,
-
Klient – wskazać kartotekę klienta, dla którego wystawiane mają być faktury,
-
Miejsce wystawienia – miejscowość wystawienia faktury,
-
Wysyłaj faktury e-mailem do Klienta – po wystawieniu faktury zostanie ona wysłana na adres e-mail klienta.
3. Następnie należy wprowadzić Pozycje towarowe wraz z cenami, które będą widnieć na fakturach, wybrać Formę i Termin płatności oraz istnieje możliwość włączenia Mechanizmu podzielonej płatności, a także Automatycznego wprowadzenia płatności.
4. Następnie należy wskazać Rachunek bankowy, Osobę wystawiającą, opcjonalnie Opis dokumentu oraz Osobę odbierającą dokument. Po wprowadzeniu wszystkich danych szablon faktury zapisać.