Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Czym różni się rezerwacja dostaw od rezerwacji stanu?

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Dokumenty, Magazyn

Pełna rezerwacja dostaw – status tymczasowy, nadanie go powoduje rezerwację istniejących w systemie dostaw. Ilość możliwa do zarezerwowania na danej pozycji na dokumencie nie może przekraczać ilości dostępnej w danej chwili dla danego asortymentu.
Częściowa rezerwacja dostaw – status tymczasowy, nadanie go powoduje rezerwację istniejących w systemie dostaw. Ilość możliwa do zarezerwowania na danej pozycji na dokumencie może przekraczać ilość dostępną w danej chwili dla danego asortymentu. Status częściowej rezerwacji dostaw działa w ten sposób, że w pierwszej kolejności zakładane są rezerwacje dostaw na pozycje, na których jest taka możliwość (posiadają dodatni stan magazynowy), natomiast na pozostałe pozycje (nie ma towaru na stanie) zostanie założona rezerwacja stanów.
Rezerwacja stanu – ustawienie tego statusu spowoduje zarezerwowanie pozycji towarowych dokumentu i nie będzie możliwości wydania ich innym dokumentem, który nie jest powiązany z zamówieniem. Towar zarezerwowany do momentu realizacji bądź anulowania zamówienia.

 ​

W praktyce oznacza to:

Pełną rezerwację dostaw można ustawić tylko dla towarów, które znajdują się już na magazynie w ilości wystarczającej do realizacji zamówienia. Przykład: Zamówienie złożono na 20 sztuk towaru, a na magazynie znajduje się 27 sztuk. Ponieważ cała ilość z zamówienia jest możliwa do rezerwacji, można ustawić pełną rezerwację dostaw. Ilość dostępnego towaru zmienia się z 27 na 7. Użytkownik nie ma możliwości wystawić innego dokumentu na ilość 8 lub większą, ponieważ mimo iż 20 sztuk nie zostało wydane, to zostało zadysponowane na poczet zamówienia.

W momencie, gdy zamówiono 20 sztuk, a na m​agazynie znajduje się 15 sztuk towaru, można ustawić status częściowej rezerwacji dostaw. Powoduje to ustawienie rezerwacji dostaw na 15 sztuk i rezerwacji stanu na brakujące 5 sztuk. Ilość dostępnego towaru zmienia się z 15 na 0.

Jeżeli na magazynie nie ma towaru lub nie chcemy całkowicie blokować towaru, który znajduje się na magazynie, można wykonać rezerwację stanu. Skutkuje ona powiększeniem ilości zarezerwowanego towaru. Jeżeli zamówiono 20 sztuk towaru, a na magazynie znajduje się 15 sztuk, o których nie wiadomo, czy zostaną wykorzystane na poczet tego zamówienia, ustawienie rezerwacji stanu spowoduje zmianę ilości Zarezerwowano z 0 na 20, przy jednoczesnym utrzymaniu ilości Dostępne na liczbie 15 (towar nie zostanie zadysponowany jak w pierwszych dwóch przypadkach). Działanie tego typu pozwala na korzystanie z towaru w sposób kontrolowany. Przy próbie wykorzystania go w innym miejscu program zablokuje wydanie, jednak z możliwością pominięcia rezerwacji stanów. Użytkownik musi świadomie potwierdzić, że towar nie będzie wykorzystany do zamówienia, które rezerwuje stan.​

Powiązane tematy e-Pomocy technicznej:
Subiekt nexo - Jak nadać lub odebrać upra​wnienie pominięcia rezerwacji stanu?​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki