Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rewizor nexo – Wysyłka e-Sprawozdań finansowych do KAS

Program: InsERT nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Sprawozdania finansowe

​Program Rewizor nexo umożliwia wysyłkę wygenerowanego e-Sprawozdania finansowego do Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Informację, w jaki sposób wyliczyć e-Sprawozdanie finansowe można znaleźć tuta​j. Szczegóły związane z procesem podpisywania e-Sprawozdań finansowych zostały umieszczone w osobnym temacie e-Pom​ocy. Zgodnie z jego treścią, wyeksportowany plik należy w pierwszej kolejności podpisać na platformie ePuap, a następnie certyfikatami kwalifikowanymi. Informację, w jaki sposób podpisać e-Sprawozdanie finansowe z wykorzystaniem profilu zaufanego można znaleźć tu​​taj​. ​Wewnątrz programu można złożyć tylko podpis kwalifikowany przy użyciu aplikacji zainstalowanych na stanowisku komputerowym, więc jeżeli plik będzie zawierał podpisy ePuap, należy je złożyć na platformie ePuap, a następnie zaimportować podpisane sprawozdanie. Aby zaimportować sprawozdanie, które zawiera podpisy ePuap i podpisać je podpisem/podpisami kwalifikowanymi, a następnie wysłać, należy:

1. Przejść do modułu Sprawozdania finansowe, na zakładce e-Sprawozdania zaznaczyć odpowiednie sprawozdanie, następnie z górnego menu Wysyłka elektroniczna wybrać SprawozdanieImportuj podpisane.


2. Zapoznać się z komunikatem i kliknąć Kontynuuj.

 

3. Zaznaczyć podpisany plik, następnie kliknąć Otwórz.

 

4. Przyciskiem OK zamknąć okno z informacją o imporcie podpisanego sprawozdania.

 

5. W celu dodania brakujących podpisów kwalifikowanych należy zaznaczyć e-Sprawozdanie, następnie z górnego menu Wysyłka elektroniczna wybrać SprawozdaniePodpisz.

 

6. W oknie podpisu elektronicznego wybrać Złóż kolejny podpis.

 

7. Po złożeniu wszystkich podpisów należy zaznaczyć sprawozdanie, następnie z górnego menu Wysyłka elektroniczna wybrać MetadaneEksportuj.

 

8. Zapoznać się z komunikatem i kliknąć Kontynuuj.

 

9. Wskazać lokalizację i Zapisać plik.

 

10. Podpisać metadane na platformie ePuap.

11. Po podpisaniu metadanych zaznaczyć sprawozdanie, a następnie z górnego menu Wysyłka elektroniczna wybrać MetadaneImportuj.

 

12. Zapoznać się z komunikatem i kliknąć Kontynuuj.

 

13. Wskazać podpisane plik metadanych i kliknąć Otwórz.

 

14. Przyciskiem OK zamknąć okno z informacją o imporcie podpisanych metadanych.

 

15. W celu dodania brakujących podpisów kwalifikowanych należy zaznaczyć e-Sprawozdanie, następnie z górnego menu Wysyłka elektroniczna wybrać MetadanePodpisz.

 

16. W oknie podpisu elektronicznego wybrać Złóż kolejny podpis.

 

17. Przed wysyłką możliwe jest dołączenie załączników, które nie są elementem sprawozdania finansowego, m.in. uchwały zatwierdzającej sprawozdanie. Aby to wykonać, należy w otwartym sprawozdaniu przejść na zakładkę Metryka, następnie wybrać z listy odpowiedni Typ dokumentu.


18. Po złożeniu wszystkich podpisów należy zaznaczyć deklarację, następnie z górnego menu Wysyłka elektroniczna wybrać KomunikacjaWyślij podpisany.

 

Temat należy do Sporządzanie sprawozdań finansowych w formie elektroni​cznej​.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki