Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Co oznacza kategoria "Pozostałe" w vendero i jak się jej pozbyć?

Ostatnia modyfikacja: 18.07.2022

Program: vendero

Kategoria: Asortyment, Konfiguracja

​Korzystając z systemu vendero na poziomie licencji sklep lub też witryny z ofertą na liście kategorii może pojawić się słowo "Pozostałe", mimo że wspomniana kategoria nie będzie widoczna w Panelu Administracyjnym vendero, w module Towary - Kategorie.

 

Dzieje się tak dlatego, że słowo Pozostałe jest synonimem wszystkich towarów, które nie posiadają wskazanej kategorii na witrynie internetowej. Takie towary będą wyświetlane w Towary - Kategorie jako te, które w kolumnie Kategoria posiadają wskazane słowo Brak.

Kliknij, aby powiększyć 

Wspomniany mechanizm tyczy się bowiem towarów o statusie aktywny, które z definicji muszą pojawiać się na stronie. Aby jednak były możliwe do wskazania, konieczna jest kategoria, której nie posiadają. Dlatego też program nadaje ją automatycznie.

Jak wyeliminować wspomniany problem? Takiej automatycznej kategorii nie da się po prostu usunąć, należy więc do takich towarów albo przypisać odpowiednie kategorie, albo ustawić ich status jako nieaktywny.

W pierwszym przypadku należałoby przejść do Panelu Administracyjnego vendero, zakładka Towary - Lista towarów, a następnie wyfiltrować odpowiedni asortyment poprzez ikonę "lejka" przy kolumnie Kategoria (czyli wskazać te towary, których kategoria to 'brak' i kliknąć przycisk Filtr).

Kliknij, aby powiększyć 

 

Kolejnym krokiem byłoby wybranie opcji Zaznacz wyfiltrowane znajdującej się nad listą asortymentu - sprawi ona, że nawet jeżeli spełniających warunki towarów będzie więcej niż wyświetlane na stronie to i tak będą podlegały one wprowadzanym zmianom.

 

Ostatnim krokiem jest skorzystanie z opcji Przypisz zaznaczone towary do kategorii, zmiana na preferowaną kategorię, a następnie wykorzystanie przycisku Przypisz. Oczywiście w przypadku, jeżeli wymagane jest przypisanie do wielu kategorii należałoby wpierw takie towary wyfiltrować.

 

W drugim przypadku (ustawienie towarów jako nieaktywne) należałoby postępować podobnie, jednakże na pierwszym etapie filtrowania należałoby skorzystać z "lejka" nie tylko przy kolumnie Kategoria, ale i Aktywny (gdzie oczywiście wyszukać należy ten asortyment, który aktualnie jest aktywny).

Kliknij, aby powiększyć 

 

 

Później, jak i w poprzednim przykładzie, należy wskazać opcję Zaznacz wyfiltrowane.

 

I, na sam koniec przy opcji Zmień status aktywności zaznaczonych towarów wybrać Zmień. Wykonanie powyższych czynności sprawi, że wszystkie aktywne asortymenty bez wybranej kategorii przestaną być widoczne w sklepie lub witrynie z ofertą.

 

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki
The skin icon with label https://www.insert.com.pl/.skrypty/revolution-lightbox/start/content/modern_skin_dark/audio_player_skin/progress-left.png can't be loaded.

Drogi użytkowniku

InsERT S.A. wraz ze swoimi partnerami, korzysta na swoich stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron, a do pozostałych cookies, których wykorzystanie możesz kontrolować poprzez ustawienia, należą cookies: używane do analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony, umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz marketingowe, reklamowe.
Polityka prywatności >

Administratorem Twoich danych osobowych jest InsERT S.A z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 2 we Wrocławiu. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności oraz urządzeń użytkownika. Ponieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności, poprzez zmianę ustawień umożliwiamy Ci rezygnację z akceptowania plików cookies, które nie są niezbędne.

Ściśle niezbędne pliki cookie
Pliki cookie umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz cookie marketingowe, reklamowe, które możesz wyłączyć