Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rewizor nexo – Schemat kompensaty z wyznaczaniem kont na podstawie rozliczeń

Program: InsERT nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Bank, Dekretacja dokumentów, Schematy

​Kompensata wzajemnych zobowiązań pozwala rozliczyć rozrachunki w systemie, gdy kontrahenci są jednocześnie wierzycielami i dłużnikami względem siebie. W poniższym artykule zostanie stworzony schemat dekretacji dla użytkowników, którzy nie pamiętają, na jakie konta były dekretowane dokumenty handlowe, wtedy system sam wybierze konto księgowe oraz jego stronę na postawie rozliczeń. Uwaga!Aby ww. funkcjonalność działała, dokumenty handlowe muszą być zadekretowane. Opis poszczególnych pól w schemacie został opisany w innym temacie e-Pomocy technicznej tutaj. Aby stworzyć schemat dekretacji, należy:

1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów na zakładkę Schematy dekretacji i z górnego menu Dodaj wybrać Schemat dekretacji.

 

2. W sekcji Podstawowe wprowadzić Nazwę schematu oraz typ dokumentu Kompensata. Dodatkowo w polu Zapis księgowy wskazać na Twórz dekret. Warunek wyboru określa, kiedy program ma użyć schematu, który jest definiowany. W przypadku większej ilości schematów warunki pozwolą systemowi zadekretować dokument według poprawnego schematu.

 

3. Sekcja Zapis księgowy służy do określenia, w jaki sposób program ma automatycznie wypełniać pola widoczne jak na zrzucie poniżej. Pełen opis funkcji zawartych znajduję się tutaj.

 

4. Pozycje Zapisu służą do wskazania, na jakie konta kwoty z dokumentu mają zostać zaksięgowane. W tym celu należy kliknąć Dodaj pozycję.

 

5. Kontekst wybrać na Zobowiązania oraz wybrać Konto(PZ) Wyznacz na podstawie rozliczeń, następnie wskazać Kwotę(PZ)Wartość. Treść na pozycjach dekretu zostanie pobrana z (N)Numeru kompensaty. Przycisk Zamknij zatwierdzi pozycje schematu.

 

6. W kolejnej pozycji wybrać Kontekst Należność i Konto (PN) Wyznacz na podstawie rozliczeń w kwocie (PN) Wartość. Treść (N) Numer kompensaty. Przycisk Zamknij zatwierdzi pozycje schematu.

 

Pozycje schematu powinny przedstawiać się tak, jak poniżej. Pierwsza grupa dodaje się automatycznie. W przypadku dodania kolejnej definicji pozycji grupę należy dodać przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy i Grupa (lub skrótem CTR+G). Jest to najbardziej zautomatyzowany schemat, który dobierze konta oraz strony na podstawie rozliczeń zadekretowanych dokumentów.



Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki