Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Powiązanie dyspozycji bankowej z zamówieniem do dostawcy oraz jej automatyczne rozliczenie za pomocą zaczytanego wyciągu bankowego

Ostatnia modyfikacja: 07.12.2022

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Bank, Dokumenty, Zamówienia

​Aby skojarzyć Dyspozycję bankową z Zamówieniem, należy mieć w programie utworzoną Dyspozycję, lub ją stworzyć. Aby stworzyć Dyspozycję bankową, należy:

1. Przejść do modułu Bank, na zakładce Dyspozycje bankowe rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Dyspozycja standardowa.


2. Z listy rozwijalnej Podmiot wybrać kontrahenta, wpisać Kwotę i wybrać nr rachunku, po czym zatwierdzić przyciskiem Zapisz.

 

Kolejnym krokiem będzie wysyłka takiej dyspozycji do bankowości elektronicznej. W zależności od rodzaju prowadzonej bankowości elektronicznej może odbywać się to na kilka sposobów. Wszystkie z nich można znaleźć w module Bank, na zakładce Dyspozycje bankowe, w górnym menu Bankowość elektroniczna. Więcej o wysyłce poprzez opcję Wyślij do pliku można przeczytać w innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.


Kolejnym etapem jest wykonanie przelewu z banku. Przy wczytywaniu wyciągu, który będzie zawierał wysyłaną wcześniej Dyspozycje, program ją powiąże z istniejącą oraz zmieni jej status na W – Wykonana (do wykonywania automatycznych operacji wymagany jest dedykowany parser). Aby wczytać wyciąg bankowy, należy:

1. Przejść do modułu Bank, kliknąć górne menu Bankowość elektroniczna, rozwinąć Pobierz z pliku i w zależności od tego, w jakim formacie został pobrany plik z banku, wybrać MT940 lub CSV.


2. Na przykładzie pliku w formacie MT940 wybrać początkowo Parser, Plik z wyciągiem i Stronę kodową, po czym kliknąć Importuj.

 

Warto zwrócić uwagę na możliwość Rozpoznania kontrahentów. Opcja ułatwia kojarzenie kontrahentów z pliku i kartoteki w programie. Jeżeli wykonanie opcji nie spowoduje skojarzenia, można tego dokonać ręcznie. W kolumnie Dopasowanie możliwe jest ręczne dopisanie kontrahenta do kartoteki lub skojarzenie z istniejącym.

 

W tym momencie status wcześniej stworzonej Dyspozycji bankowej powinien zmienić się na W - Wykonana. Teraz można przejść do tworzenia dokumentu Zamówienia od dostawcy i kojarzenia z nim Dyspozycji bankowej. Aby to zrobić, należy:

1. Przejść do modułu Zlecenia, rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Zamówienie do dostawcy.


2. Wybrać Klienta, który jest przypisany do Dyspozycji bankowej, wpisać towar i w prawym, dolnym rogu wybrać z listy Dyspozycję bankową. Po uzupełnieniu wszystkich pól kliknąć przycisk Zapisz.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki
The skin icon with label https://www.insert.com.pl/.skrypty/revolution-lightbox/start/content/modern_skin_dark/audio_player_skin/progress-left.png can't be loaded.

Drogi użytkowniku

InsERT S.A. wraz ze swoimi partnerami, korzysta na swoich stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron, a do pozostałych cookies, których wykorzystanie możesz kontrolować poprzez ustawienia, należą cookies: używane do analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony, umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz marketingowe, reklamowe.
Polityka prywatności >

Administratorem Twoich danych osobowych jest InsERT S.A z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 2 we Wrocławiu. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności oraz urządzeń użytkownika. Ponieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności, poprzez zmianę ustawień umożliwiamy Ci rezygnację z akceptowania plików cookies, które nie są niezbędne.

Ściśle niezbędne pliki cookie
Pliki cookie umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz cookie marketingowe, reklamowe, które możesz wyłączyć