Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz nexo – Jak określić parametry podstawowe?

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo

Kategoria: Konfiguracja

​Parametry są dostępne w module Konfiguracja. Określenie ich wartości domyślnych w znacznym stopniu ułatwi dalszą pracę, w szczególności dopisywanie nowych kartotek i dokumentów.

UWAGA! Większość parametrów można zmieniać w dowolnym momencie pracy z programem, jednak niektóre z nich można zmodyfikować tylko przed rozpoczęciem dopisywania danych.

Podstawowe parametry dla programu Rachmistrz nexo (dotyczy księgi przychodów i rozchodów) to:

  • Okres obrachunkowy (KPiR) – parametry określające zakres dat obowiązywania okresu obrachunkowego, sposobu numeracji, sposobu podsumowywania oraz numerów początkowych, sposobu sumowania zapisów oraz domyślne wartości

  • Parametry ewidencji VAT – dane domyślne tworzonych zapisów VAT (sposób sortowania, domyślne rejestry, kontrola numeracji, aktualizowanie zapisu VAT przy rozliczaniu rozrachunków [na potrzeby metody kasowej]). Aby otworzyć tę konfigurację, należy w lewym, górnym rogu, w wyszukiwarce programu wpisać Parametry ewidencji VAT, wybrać wyszukany moduł i kliknąć Popraw.

 

  • Okresy rozliczeń VAT – gdzie można wybrać metodę VAT-7, VAT-7K lub metoda zwolniona. Więcej o tym można poczytać w innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.

  • Okresy rozliczeń VAT-UE – aby otworzyć tę konfigurację, należy w lewym, górnym rogu, wybrać kategorie ustawień Ewidencje VAT​, następnie wybrać opcję rozliczeń VAT i kliknąć Popraw.

 

  • Parametry rozrachunków – określające model oraz wartości domyślne pracy z rozrachunkami. Aby otworzyć tę konfigurację, należy w lewym, górnym rogu, w wyszukiwarce programu wpisać Parametry rozrachunków, wybrać wyszukany moduł i kliknąć Popraw.

 

  • Podatki i koszty – progi i stopy podatkowe, ulga podatkowa, koszty uzyskania przychodu, próg zwolnienia z podatku VAT. Aby otworzyć tę konfigurację, należy w lewym, górnym rogu, w wyszukiwarce programu wpisać Podatki i koszty i wybrać wyszukany moduł.

 

  • Fundusze i ubezpieczenia ZUS – procent składek na ubezpieczenia, podstawy wymiaru składek, preferencyjna podstawa składek ZUS, limit naliczania składek, w programie są wpisane wartości domyślne. Aby otworzyć tę konfigurację, należy w lewym, górnym rogu, w wyszukiwarce programu wpisać Fundusze i ubezpieczenia ZUS i wybrać wyszukany moduł.

 

  • Miesiąc pierwszej wypłaty (w przypadku uproszczonych kadr) - określenie, od jakiego miesiąca będą wystawiane listy płac w programie. Aby otworzyć tę konfigurację, należy w lewym, górnym rogu, w wyszukiwarce programu wpisać Miesiąc pierwszej wypłaty, wybrać wyszukany moduł i kliknąć Popraw.

 

  • Parametry wysyłki elektronicznej – określające format podpisu, jaki będzie stosowany dla deklaracji elektronicznych oraz plików JPK i bramkę, na którą skierowana zostanie wysyłka. Aby otworzyć tę konfigurację, należy w lewym, górnym rogu, w wyszukiwarce programu wpisać Parametry wysyłki elektronicznej, wybrać wyszukany moduł i kliknąć Popraw.

 

  • Sposób dekretacji wynagrodzeń – określające, czy wynagrodzenia (listy płac, rachunki do umów cywilnoprawnych) dekretowane będą jednym zapisem czy też zapisami dotyczącymi płac, składek ZUS i zaliczek na podatek dochodowy. Aby otworzyć tę konfigurację, należy w lewym, górnym rogu, w wyszukiwarce programu wpisać Sposób dekretacji wynagrodzeń, wybrać wyszukany moduł i kliknąć Popraw.

     

Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Rachmistrzem nexo.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki