Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Nie można podpisać deklaracji skarbowej – Problem z podpisem elektronicznym SimplySign w wersji InsERT nexo 57

Ostatnia modyfikacja: 20.11.2025

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Deklaracje skarbowe i JPK, Podpis elektroniczny

​Problem z podpisem elektronicznym SimplySign – Nie można podpisać deklaracji skarbowej najczęściej wynika z nieaktualnych bibliotek dostawcy podpisu. W wielu przypadkach komponenty te nie są aktualizowane automatycznie podczas instalacji nowej wersji aplikacji służącej do składania podpisu.

Aby zweryfikować, czy opisany problem może występować również w danym środowisku, konieczne jest sprawdzenie wersji wykorzystywanych bibliotek. W tym celu należy kliknąć Prawym Przyciskiem Myszy ikonę aplikacji SimplySign Desktop znajdującą się na dolnym pasku systemu, a następnie wybrać opcję O programie.


Jeżeli wskazane biblioteki posiadają wersję rozpoczynającą się od 1.2, w InsERT nexo 57 nie będzie możliwe podpisanie deklaracji skarbowej kwalifikowanym podpisem SimplySign.


W takim przypadku należy:

1. Pobrać program do składania podpisu ze strony producenta.


2. Odinstalować poprzednią wersję aplikacji do podpisu.


3. Zainstalować wcześniej pobraną​ aplikację.

Uwaga! Przed uruchomieniem instalatora należy upewnić się, że aplikacja do składania podpisu oraz wszystkie programy korzystające z tego podpisu (np. Rewizor nexo) są zamknięte.

4. Po zakończeniu instalacji ponownie otworzyć okno SimplySignO programie i sprawdzić, czy wersje bibliotek odpowiadają wartościom przedstawionym poniżej.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki