e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak wprowadzić częściowo już ujęte rozliczenie międzyokresowe?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Rozliczenia międzyokresowe
Programy Rachmistrz i Rewizor nexo umożliwiają wprowadzenie częściowo już ujętego rozliczenia międzyokresowego. Aby to zrobić, należy:
1. Przejść do modułu Księgi – Rozliczenia międzyokresowe, z górnego menu wybrać Dodaj i wybrać typ rozliczenia.

2. Uzupełnić podstawowe dane i zaznaczyć Naliczane wcześniej.

3. W polu Wartość historyczna wpisać kwotę już ujętą wcześniej w księgach. Pozostałe wartości zostaną automatycznie wyliczone na podstawie proporcji pól Wartość uwzględniona podatkowo oraz Wartość nieuwzględniona podatkowo. Na końcu wskazać Okres pierwszego naliczenia w programie, kliknąć Zapisz.

W sekcji Szczegóły pojawi się odpis „zerowy”, który odzwierciedla wartości historyczne. Zostanie on odpowiednio oznaczony w dedykowanej kolumnie.

W module Księgi – Rozliczenia międzyokresowe na zakładce Naliczenia rozliczeń międzyokresowych zostanie utworzone naliczenie ze statusem Nie podlega księgowaniu.

Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej:
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.
