Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak wprowadzić częściowo już ujęte rozliczenie międzyokresowe?

Ostatnia modyfikacja: 20.10.2025

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Rozliczenia międzyokresowe

Programy Rachmistrz i Rewizor nexo umożliwiają wprowadzenie częściowo już ujętego rozliczenia międzyokresowego. Aby to zrobić, należy:

1. Przejść do modułu Księgi – Rozliczenia międzyokresowe, z górnego menu wybrać Dodaj i wybrać  typ rozliczenia.


2. Uzupełnić podstawowe dane i zaznaczyć Naliczane wcześniej.


3. W polu Wartość historyczna wpisać kwotę już ujętą wcześniej w księgach. Pozostałe wartości zostaną automatycznie wyliczone na podstawie proporcji pól Wartość uwzględniona podatkowo oraz Wartość nieuwzględniona podatkowo. Na końcu wskazać Okres pierwszego naliczenia w programie, kliknąć Zapisz.


W sekcji Szczegóły pojawi się odpis „zerowy”, który odzwierciedla wartości historyczne. Zostanie on odpowiednio oznaczony w dedykowanej kolumnie.


W module KsięgiRozliczenia międzyokresowe na zakładce Naliczenia rozliczeń międzyokresowych zostanie utworzone naliczenie ze statusem Nie podlega księgowaniu.


Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej:

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki