Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo i Subiekt 123 – Jak utworzyć paragon i zadekretować go w programie księgowym?

Ostatnia modyfikacja: 08.08.2025

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt 123

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Dokumenty, Urządzenia zewnętrzne

Subiekt 123 umożliwia fiskalizację dokumentów oraz wymianę online z programami księgowymi Rachmistrz i Rewizor nexo. W poniższym artykule przedstawiony został przykładowy scenariusz, opisujący powstanie, fiskalizację, wysyłkę i dekretację dokumentu.

  1. ​Wystawienie i fiskalizacja Paragonu w Subiekcie 123

  2. Wysyłka do księgowości

  3. Odbiór w programie księgowym

  4. Dekretacja w programie księgowym​

Wystawienie i fiskalizacja Paragonu w Subiekcie 123

1. Znajdując się w programie Subiekt 123, przejść do modułu SprzedażParagony i wybrać +.​


2. Po wprowadzeniu wymaganych danych kliknąć przycisk „” i z listy opcji wybrać Fiskalizuj​.


3. Wskazać skonfigurowaną drukarkę fiskalną, a następnie zatwierdzić operację, klikając Fiskalizuj. Instrukcja konfiguracji drukarki fiskalnej została opisana w artykule e-Pomocy dostępnym tutaj​.


4. Przykładowy wydruk paragonu na drukarce fiskalnej.​


5. Status fiskalny paragonu można zweryfikować w dedykowanej kolumnie.


Wysyłka do księgowości

Wysyłka do księgowości będzie realizowana za pomocą mechanizmu wymiany dokumentów on-line, którego konfiguracja została opisana w artykule e-Pomocy dostępnym tutaj​.

1. Przejść do modułu Księgowość, kliknąć +.​


2. W polu Rodzaj wskazać Wymiana z nexo (on-line), a następnie wybrać odpowiedni okres. Upewnić się, że w sekcji z dokumentami wszystkie dokumenty przeznaczone do wysyłki są zaznaczone, po czym kliknąć Wyślij.


3. Status wysłania paczki z dokumentami można zweryfikować w kolumnie Status​.​​


Odbiór w programie księgowym

1. Aby pobrać dokumenty, należy przejść do programu księgowego, do modułu KsięgiDekretacja dokumentów, wybrać Komunikacja i wskazać Pobierz on-line.


2. Po zakończeniu operacji kliknąć ZAMKNIJ.


3. Pobrane dokumenty są widoczne się na liście.​


Dekretacja w programie księgowym

1. Kliknąć PPM pozycję na liście i wybrać odpowiedni sposób dekretacji.​ Skorzystanie z dekretacji automatycznej wymaga odpowiedniego schematu dekretacji. Pobieranie przykładowych schematów dekretacji zostało opisane w artykule e-Pomocy dostępnym tutaj​.​


​2. Po zadekretowaniu dokumentu jego status w kolumnie Status księgowy zmieni się na Zaksięgowany.

​​​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki