e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak dodać awarię w KSeF?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: KSeF, Laboratorium
W module KSeF dodano nowy widok umożliwiający wprowadzanie danych o niedostępnościach i awariach Krajowego Systemu e-Faktur, jak i innych sytuacjach, gdy korzystanie z KSeF nie będzie możliwe.
Ustawa przewiduje możliwość wystąpienia kilku rodzajów awarii. Z awariami tymi wiążą się odpowiednie terminy przesłania faktur. Podatnik jest zobowiązany przesłać faktury do Krajowego Systemu e-Faktur w celu przydzielenia numeru identyfikującego te faktury w Krajowym Systemie e-Faktur nie później niż w następnym dniu roboczym po dniu:
-
zakończenia okresu niedostępności Krajowego Systemu e-Faktur, o której mowa w art. 106ne ust. 4;
-
wystawienia faktur – w przypadku gdy podatnik nie ma możliwości wystawienia faktury ustrukturyzowanej z innego powodu niż awaria Krajowego Systemu e-Faktur, o której mowa w art. 106ne ust. 1. Dodatkowo możliwe jest także wystawienie faktur tradycyjnych (papierowych lub w pdf).
Aby dodać Awarię Krajowego systemu e-Faktur w programie, należy:
1. Przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Laboratorium. Jeżeli nie zostało to zrobione wcześniej, zaakceptować Regulamin laboratorium, a następnie uruchomić funkcjonalności związane z Krajowym Systemem e-Faktur.
2. Z listy modułów wybrać Krajowy system e-Faktur – Wysyłka i kliknąć Dodaj.
3. Uzupełnić odpowiednio dostępne pola, a następnie Zapisać.
Uwaga! Termin przesłania do KSeF to pole nieedycyjne, w zależności od wybranego w polu powyżej rodzaju awarii termin przesłania faktur do KSeF wynosi 1 dzień roboczy od daty wystawienia dokumentu lub 7 dni roboczych od ustania awarii.
Na zakładce Oddziały i Magazyny można określić czy awaria KSeF trwa na wszystkich, czy na wybranych oddziałach/magazynach.
Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej: