e-Pomoc techniczna
Rachmistrz i Rewizor nexo – Jak określić sposób naliczania zaliczek o wartości do 1000 zł?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Deklaracje skarbowe i JPK, Konfiguracja, Wspólnicy
Od 1 stycznia 2018 r. zaliczka na PIT/CIT staje się obowiązkowa dopiero wtedy, gdy osiągnie 1000 zł. Wpłata do US nie jest obowiązkowa w sytuacji, gdy podatek należny od dochodu osiągniętego od początku roku, pomniejszony o sumę wpłaconych zaliczek, nie przekroczy 1000 zł. Deklaracja zaliczki otrzymuje wówczas odpowiedni status, a niezapłacona zaliczka uwzględniana jest w kolejnych okresach rozliczeniowych.
W celu określenia sposobu naliczania zaliczek w Rachmistrzu oraz Rewizorze nexo należy:
1. Przejść do modułu Konfiguracja – Parametry deklaracji i JPK, a następnie wybrać Popraw.
2. Zaznaczyć lub odznaczyć parametr Zapłać zaliczkę PIT lub CIT, gdy mniejsza niż 1000 zł, a następnie zatwierdzić przyciskiem Zapisz.