InsERT S.A.

Aktualności biznesowe

Wzrost sprzedaży przez proste rozwiązanie? To możliwe

11.05.2016
Wzrost sprzedaży przez proste rozwiązanie? To możliwe

Dobry CRM jest dla firmy tym, czym nurt wody dla rzeki: sprawia, że podąża w konkretnym kierunku. Uregulowane brzegi to z kolei gwarancja, że zarządzający wiedzą, w jakich ramach się poruszają, są w stanie monitorować odstępstwa od bezpiecznego stanu i reagować na zmiany.

Szybki test sprawdzający czy Twoja firma to rzeka ze świeżą wodą czy raczej zamulający się staw lub rozlewisko, nad którym nikt nie panuje.

Czy jesteś w stanie odtworzyć historię kontaktu z klientami, zawsze wiesz, kto dzwoni i w jakiej sprawie? Czy każdy pracownik jest w stanie przejąć obsługę klientów kolegi na urlopie – bez uszczerbku dla sprawy? Czy dział sprzedaży ma jasno określone cele, a jego menedżer dysponuje narzędziami do monitorowania postępów pracy?

Jeśli niektóre odpowiedzi wprawiły Cię w konsternację, nie martw się – istnieją sprawdzone narzędzia, które pomogą wprowadzić firmę na właściwe tory. Po prostu potrzebujesz dobrego systemu CRM!

Pytanie, jakie narzędzie wspierające sprzedaż i marketing można nazwać dobrym. Jego główną rolą jest zarządzanie relacjami z klientami, ale lista funkcji i korzyści jest znacznie dłuższa. To nie tylko baza kontaktów, informacji o etapach prowadzonych rozmów, oczekiwaniach klientów czy zrealizowanych zleceniach. To także m.in. narzędzie badania skuteczności działań marketingowych, planowania i kontrolowania pracy handlowców oraz szybsza i sprawniejsza obsługa klienta. Taki jest np. program Gestor nexo, który dodatkowo pomaga prowadzić kontakt z poszczególnymi klientami. Podpowiada, jakie kolejne kroki należy podjąć, by ten na końcu poczuł, że dostał właśnie to, czego potrzebował.

Gdy firmie grozi „zamulanie” wody w rzece (brak ewidencji klientów, trudność w planowaniu, nieprzystosowanie do masowej korespondencji, brak narzędzi analitycznych), system pomoże uporządkować wiedzę o obecnych klientach, da przestrzeń do gromadzenia informacji o nowych lub potencjalnych oraz pomoże zaplanować i przeprowadzić działania sprzedażowe czy marketingowe. Gestor nexo jest zintegrowany z systemem sprzedaży Subiekt nexo. Dzięki temu użytkownicy mogą korzystać ze wspólnych kartotek klientów i asortymentu, cenników i promocji oraz łatwo przekształcać oferty w dowolne dokumenty handlowe i magazynowe.

Dynamiczny rozwój firmy wiąże się z szybkim napływem informacji, klientów, dokumentów, zleceń itd. Tę falę warto wykorzystać, by firma wypłynęła na szersze wody, a nie została podtopiona. Gestor nexo jest pomocny, bo porządkuje te wszystkie elementy m.in: umożliwia ewidencjonowanie szczegółowych danych, prowadzenie korespondencji czy zbiorczą wysyłkę e-maili. Dysponuje także biblioteką dokumentów, w której można zapisywać wszystkie pliki. Koniec ze stosami papierów na biurku i dziesiątkami folderów na pulpicie komputera! Ponadto system służy organizacji pracy wewnątrz firmy – pozwala planować i delegować zadania pracowników oraz monitorować postępy i rezerwować zasoby firmy, taki jak np. służbowe samochody. Na liście zalet Gestora nexo trzeba także umieścić możliwość zbierania, analizowania i raportowania danych. W sprzedaży mierzalność wyników jest przecież kluczowa.

Na wdrożeniu takiego narzędzia zyskują wszyscy: sprzedaż, marketing, obsługa klienta, zarząd. Wygranym jest także klient, bo firma lepiej i szybciej wie, jak zaspokoić jego potrzeby.