InsERT S.A.

Aktualności biznesowe

Jak stworzyć opis produktu na stronę internetową?

24.06.2015
Jak stworzyć opis produktu na stronę internetową?

Konkurencja wśród internetowych sprzedawców jest bardzo duża, dlatego warto przyłożyć większą wagę do prezentacji produktu. Nawet jeśli klient jest wstępnie zainteresowany, to zbyt mała ilość informacji może spowodować, że zrezygnuje z zakupów. Jak więc stworzyć opis produktu, który przekona odbiorcę i wyróżni nasze ogłoszenie? Oto pięć elementów, które należy uwzględnić przy tworzeniu opisu produktu. 

 

Wypisanie korzyści 

Zamiast używać ogólnych i nic niemówiących przymiotników typu „najlepszy”, „wyjątkowy”, należy wymienić realne cechy, które odróżniają nasz produkt od innych i pokazać, w jaki sposób te cechy ułatwią klientowi życie. 

Odpowiedni układ treści 

Grafiki na samej górze, a tekst poniżej to nie jest dobre rozwiązanie – aby całość była bardziej atrakcyjna dla odbiorcy, lepiej przeplatać opis z obrazkami. 

Odpowiednie formatowanie 

Tekst powinien być czytelny, a jego formatowanie nie może zakłócać odbioru treści. Najlepiej używać jednej czcionki w nie za małym rozmiarze. Nie warto eksperymentować z kolorami – sprawdzają się klasyczne rozwiązania, czyli czarny lub ciemnoniebieski kolor liter na jasnym tle. 

Balans między opisem towaru oraz resztą informacji 

Możliwe, że po przeczytaniu opisu produktu, przed podjęciem decyzji o zakupie klient zechce sprawdzić informacje o sprzedawcy, opinie o przebiegu transakcji czy ogólną ocenę zadowolenia innych kupujących. Dlatego warto zadbać również o te informacje i odpowiednio zrównoważyć je z opisem produktu. 

Oryginalny pomysł 

Można podglądać, jak przedstawia swój produkt konkurencja, lecz zaprezentowanie towaru w podobny sposób nie wyróżni naszej oferty. Dlatego, oprócz powyższych elementów, liczy się też pomysł – im ciekawszy, tym większe prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na zakup u nas.