InsERT S.A.

Aktualności biznesowe

Jak zmiany w Google wpływają na nasz biznes

09.06.2015
Jak zmiany w Google wpływają na nasz biznes

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Nic więc dziwnego, że każdy stara się, aby jego strona WWW znalazła się jak najwyżej w jej wynikach wyszukiwania. Amerykański potentat co jakiś czas zmienia jednak algorytm wyszukiwania, co może mocno wpłynąć na pozycję naszej strony.

Oczywiste jest, że im wyżej witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania, tym więcej zainteresowanych osób na nią trafi. W przypadku sklepu internetowego to kluczowa kwestia. Klient, szukając w sieci jakiegoś produktu, może trafić do nas lub do konkurencji. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie, czyli zestaw czynności mających podwyższyć pozycję strony. Jednak to, co świetnie działało jeszcze kilka lat temu, dziś nie przynosi pożądanych rezultatów, a wręcz może zaszkodzić. Wiąże się to z wprowadzaniem przez Google zmian w mechanizmie wyszukiwania, który obecnie skupia się na innych aspektach niż kiedyś. To dlatego niektóre strony nagle zaczęły piąć się w górę, a inne tracą swoją pozycję.

Ostatnią dużą zmianą jest promowanie stron przystosowanych do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Coraz więcej osób łączy się z Internetem za pomocą telefonów i tabletów, warto zatem zadbać, aby witryna odpowiadała wymogom tych urządzeń. W przeciwnym razie możemy stracić spore grono potencjalnych klientów. I to nie tylko dlatego, że nie będzie ona widoczna w Google. Nawet gdy ktoś już na nią trafi, to opuści ją, gdy tylko napotka pierwsze utrudnienia.

Na zmiany wprowadzone przez Google nie mamy wpływu. Ale to, czy będą one korzystne, czy też nie, zależy już w dużej mierze od nas. Same algorytmy są wprawdzie pilnie strzeżone, ale informacje o tym, że firma z Mountain View szykuje zmiany, nie są tajemnicą. Wystarczy być czujnym, śledzić wiadomości i odpowiednio szybko reagować. Wtedy będziemy o krok przed konkurencją, a to pozytywnie przełoży się na nasze zyski.