InsERT S.A.

Aktualności biznesowe

E-handel w Polsce rośnie

14.05.2015
E-handel w Polsce rośnie

Od kilku lat regularnie wzrasta liczba klientów sklepów internetowych – wynika z analiz przeprowadzonych przez PricewaterhouseCoopers dla IAB Polska. Obecnie w Polsce istnieje kilkanaście tysięcy e-sklepów, natomiast wartość e-zakupów w 2013 roku wynosiła ok. 22 miliardów zł.

 

 


Optymistyczne prognozy 

W przyszłości można się spodziewać dalszych wzrostów. Z przeprowadzonych badań wynika, że większość firm działających w Internecie skupi się na poprawieniu oferty, podejmie nowe działania marketingowe lub zoptymalizuje obecne formy marketingu. Prawdopodobnie przełoży się to bezpośrednio na sprzedaż internetową. 

 

 

 

Co wpływa na to, że robimy zakupy w sieci?

Według badań wpływ na podjęcie decyzji o zakupach drogą internetową mają następujące czynniki:

  • unikanie długich kolejek w sklepach stacjonarnych;
  • oszczędność czasu;
  • niższe ceny;
  • lepsze promocje;
  • szerszy wybór produktów.

Coraz częściej klient zainteresowany danym produktem przychodzi do sklepu stacjonarnego tylko po to, by zobaczyć towar „na żywo”. Jeśli produkt spełnia wymagania, kupujący szuka korzystniejszych cen w sklepach internetowych.

Czy sklepy internetowe wyprą sklepy stacjonarne?

Oczywiście są towary, które trudno nabyć w Internecie. Na przykład produkty spożywcze chętniej kupujemy w sklepach stacjonarnych, gdzie możemy sprawdzić ich świeżość. Zawsze będzie też pewna grupa ludzi sceptycznie nastawionych do nowych technologii. Zmiany nie dokonają się więc „z dnia na dzień”. Nie zmienia to jednak faktu, że e-handel z każdym dniem staje się coraz większą konkurencją dla tradycyjnych metod sprzedażowych.