Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (1.84)

Uwaga! Listę zmian wprowadzonych w poprawce 1.84 HF3 systemu InsERT GT znajdziecie Państwo na osobnej stronie.

Uwaga! Przed instalacją nowej wersji należy koniecznie wykonać pełną archiwizację danych w starej wersji programu. W razie jakiejkolwiek awarii będzie wówczas możliwe przywrócenie starej wersji programu i kontynuowanie pracy. Dodatkowo program w czasie konwersji bazy danych wykonuje kopię starej wersji bazy.

Poniżej prezentujemy listę najważniejszych zmian do wersji 1.84 systemu InsERT GT oraz szereg uwag dotyczących instalacji i ulepszenia bazy danych.

Konwersja bazy danych

Uruchomienie programu w wersji 1.84 z podmiotem pracującym w wersji starszej wymaga aktualizacji bazy danych. Konwersja jest automatyczna i odbywa się w czasie otwierania wskazanego podmiotu. Wykonując aktualizację podmiotu, należy mieć świadomość następujących założeń:

  • konwersja bazy danych jest nieodwracalna;
  • aby przeprowadzić konwersję bazy danych należy podać hasło administratora (czyli szefa firmy);
  • konwersja bazy danych wykonuje kopię bazy (odpowiednio ją oznaczając);
  • wersje systemu InsERT GT starsze niż 1.84 nie będą potrafiły pracować z nowszą, skonwertowaną bazą danych (również przez sieć);
  • aby pracować z nową wersją bazy danych, należy zainstalować ulepszenie na wszystkich komputerach w sieci, które będą korzystały ze skonwertowanej bazy danych - niezależnie od tego, który program systemu InsERT GT jest używany;
  • konwersji nie podlegają podmioty z wersji testowych lub przedprodukcyjnych.

W czasie konwersji bazy danych wykonywane są m.in. następujące czynności:

  • aktualizacja standardowych wzorców wydruków - wzorce użytkownika nie są modyfikowane, choć ich ręczna aktualizacja będzie konieczna w sytuacji, gdy będziemy chcieli wykorzystać niektóre nowo dodane parametry;
  • aktualizacja standardowych zestawień;
  • aktualizacja wzorców deklaracji podatkowych - o ile nie zostały zmodyfikowane przez użytkownika za pomocą opcji Wersje deklaracji;
  • aktualizacja parametrów podatkowych - wszystkich, które są wartościowe i historiowane (poza składką na ubezpieczenie wypadkowe);
  • akceptowane (pomijane przy konwersji) są założone przez użytkownika procedury składowane, funkcje, widoki, tabele itp.

Kody, rejestracja i aktywacja

Aby skorzystać z pełnej funkcjonalności wersji 1.84, należy przy starcie programu (odpowiedni komunikat) lub w opcji Pomoc-Zarządzanie licencjami-Aktywuj wpisać (lub pobrać przez Internet) odpowiedni kod aktywacyjny. Kod ten można nabyć u jednego z partnerów Insertu w ramach Abonamentu na ulepszenia.

Nowy sposób dystrybucji ulepszeń związany jest ściśle z unikatowym mechanizmem instalacji i aktywacji ulepszeń zastosowanym w systemie InsERT GT. Mechanizm ten gwarantuje dostęp do wszelkich poprawek i drobnych, bezpłatnych zmian bez ponoszenia dodatkowych kosztów (część z nich, niewymagająca kodu aktywacyjnego, jest dostępna w ulepszeniu bezpłatnie). Natomiast wszystkie nowe możliwości, opcje i moduły dodane do Subiekta GT, Gestora GT, Rachmistrza GT, Rewizora GT lub Gratyfikanta GT będą wymagać specjalnych kodów aktywacyjnych.

Dostęp do nowych modułów i opcji

Aby uzyskać dostęp do nowego modułu lub nowej cechy interfejsu użytkownika (np. nowe paski skrótów lub moduł Naklejki), może być konieczne jednorazowe użycie opcji w menu głównym Widok-Przywróć domyślne moduły. Opcja ta powoduje przywrócenie domyślnej (czyli pełnej) listy modułów i skrótów dostępnych dla użytkownika i zapisanie jej w używanym właśnie pliku konfiguracyjnym.

Zmiany w wersji 1.84

Poniżej wypisano alfabetycznie wszystkie zmiany w wersji 1.84 Subiekta GT. Zmiany płatne - wyróżnione czcionką pogrubioną - są umieszczone na początku listy.

  • Zaktualizowano Visual C++ 2015-2022 Redistributable Package (x86) do wersji 14.42.34438.00.
  • Domyślne ustawienia filtrów w zestawieniu Rozliczenie Funduszu Ochrony Rolnictwa zostały dostosowane do nowych przepisów regulujących termin i okres składania deklaracji.
  • Zoptymalizowano algorytm uzupełniania danych kontrahenta w mechanizmie wystawiania faktury zbiorczej zakupu na podstawie e-Faktury odebranej z KSeF. Obecnie kontrahent może być również ustawiany na podstawie danych z podłączanych dokumentów przyjęć magazynowych.
    Uwaga! Operacja jest dostępna w ramach Laboratorium oraz funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Faktur.
  • Zwiększono precyzję wyliczania ceny magazynowej na podstawie dokumentów zakupu w walucie obcej - z dwóch do czterech miejsc po przecinku. Niższa precyzja mogła powodować m.in. wyzerowanie ceny magazynowej przy przyjmowaniu na magazyn towarów w dodatkowych jednostkach miary o wysokim przeliczniku.
  • W zestawieniach Rejestr sprzedaży VAT oraz Rejestr sprzedaży VAT (metoda kasowa) dodano filtr kategorii, a także filtry związane z transakcjami WSTO-OSS: kraj konsumpcji i kraj wysyłki.
  • W interfejsie programistycznym Sfera dodano do obiektu KhEmail nowe atrybuty Opis i WysylkaDokumentow.
  • Faktury sprzedaży – zarówno zwykłe, jak i zbiorcze – niepowiązane w systemie z zamówieniami od klientów, zostały dostosowane do przepisów zwalniających podatnika z obowiązku wystawiania faktur zaliczkowych w przypadku, gdy całość lub część zapłaty została otrzymana w tym samym miesiącu, w którym dokonano dostawy towarów lub usług. W tym celu m.in. zmodyfikowano sposób generowania pliku XML e-Faktury wysyłanego do KSeF. Jeśli faktura rozlicza przedpłaty z tego samego miesiąca, w którym nastąpiła dostawa towarów, jest przesyłana do KSeF jako faktura rozliczająca. Dodatkowo, w standardowym wzorcu wydruku FS dodano informację o rozliczonych przedpłatach wraz z datami ich zapłaty.
  • W korektach faktur zaliczkowych cząstkowych poprawiono błąd powodujący automatyczne ustawianie daty zapłaty na dzień bieżący po zmianie formy płatności.
  • W parametrach KSeF usunięto możliwość wyłączenia sprawdzania poprawności faktury sprzedaży przeznaczonej do wysyłki do Krajowego Systemu e-Faktur względem oficjalnej schemy FA_VAT(2)_1-0E oraz wyłączenia automatycznego generowania pliku XML e-Faktury bezpośrednio po zapisie dokumentu.
    Zmiany mają na celu dostosowanie aplikacji do obsługi faktur offline i awaryjnych.
    Uwaga! Operacje są dostępne w ramach Laboratorium oraz funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Faktur.
  • Wprowadzono zapis logowania komunikacji z KSeF.
  • W komponencie kontrahentów dodano kolumnę z opiekunem kontrahenta oraz filtr umożliwiający filtrowanie zawartości wg personelu przypisanego do klienta.
  • W adresach e-mail kontrahentów dodano możliwość wprowadzenia dodatkowego opisu.
  • Na fakturach sprzedaży zwykłych i zbiorczych dodano ostrzeżenie przed rozliczeniem przedpłat pochodzących z różnych miesięcy.
  • W zamówieniach do klientów dodano parametr w mechanizmie generowania zamówień różnicowych, który umożliwia wyłączenie grupowania identycznych towarów w jedną pozycję.
  • W zamówieniach zaliczkowych od klientów, w mechanizmie generowania zamówienia różnicowego dodano przenoszenie statusu rezerwacji towarów z pierwotnego zamówienia.
  • W oknie korekty faktury zaliczkowej cząstkowej poprawiono błąd, który mógł powodować częściowy brak widoczności formy płatności kredyt kupiecki.
  • W parametrach dokumentów sprzedaży usunięto możliwość blokowania wysyłki do Krajowego Systemu e-Faktur dokumentów już wydrukowanych.
    Zmiany mają na celu dostosowanie aplikacji do obsługi faktur offline i awaryjnych.
    Uwaga! Operacje są dostępne w ramach Laboratorium oraz funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Faktur.
  • W modułach Faktury sprzedaży i Korekty faktur sprzedaży, w filtrze Forma dokumentu dodano możliwość multiwyboru filtrowanych wartości.
    UWAGA! Filtr jest dostępny w ramach Laboratorium i funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Fakturowania.
  • Na liście pozycji dokumentów typu korekta faktury sprzedaży i zakupu poprawiono błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie zawartości poszczególnych komórek. Problem występował wyłącznie w przypadku zablokowania zapisu dokumentu z przyczyn biznesowych.
  • W interfejsie programistycznym Sfera, do obiektu InsERT.Kontrahent dodano operację Anonimizuj(bool pokazOknoPotwierdzenia = true), która umożliwia zanonimizowanie danych kontrahenta.
  • Rozwiązano problem długiego oczekiwania na wyświetlenie okna umożliwiającego wpisanie lub wyszukanie adresu e-mail podczas wysyłki dokumentów, dla których kontrahent nie ma zapisanego adresu e-mail.
  • W ramach funkcjonalności związanej z wysyłką faktur do KSeF dodano operację umożliwiającą anulowanie wysyłki dokumentu. Cofnięcie wysyłki jest możliwe jedynie do momentu rozpoczęcia przetwarzania dokumentu przez KSeF.
    Uwaga! Operacje są dostępne w ramach Laboratorium oraz funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Faktur.
  • W parametrach wypełniania deklaracji Intrastat dodano możliwość skonfigurowania sposobu uzupełniania pól dotyczących kodu kraju wysyłki i kodu kraju przeznaczenia (pole nr 11) oraz numeru identyfikacji VAT kontrahenta (pole nr 22). Pola te mogą być wypełniane na podstawie danych nabywcy lub odbiorcy wskazanego na dokumencie.
  • W interfejsie programistycznym Sfera, w obiekcie InsERT.SuDokument dodano możliwość ustawiania atrybutów KontrahentAdresId oraz OdbiorcaAdresId. Dotychczas były one dostępne wyłącznie w trybie tylko do odczytu.
  • W interfejsie programistycznym Sfera, w metodach obiektu KontrahenciManager umożliwiających wczytanie kontrahenta dodano obsługę dedykowanego wyjątku w przypadku przekazania zmiennych o nieprawidłowym typie. Dotychczas w takiej sytuacji generowany był ogólny wyjątek o numerze 0x80010105 (RPC_E_SERVERFAULT).
  • Zaktualizowano słownik kodów wyrobów akcyzowych.
  • W parametrach KSeF zmieniono minimalną wartość interwału czasowego, według którego program może automatycznie odbierać e-Faktury z KSeF - z 5 na 30 minut.
    UWAGA! Mechanizm jest dostępny w ramach Laboratorium i funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Fakturowania.
  • W metodzie umożliwiającej pobranie UPO dla e-Faktur wysłanych do KSeF usunięto możliwość ręcznego zamykania sesji komunikacyjnej z Krajowym Systemem e-Faktur. Obecnie UPO można pobrać wyłącznie dla sesji, które zostały automatycznie zamknięte i są nieaktywne.
    Uwaga! Operacja jest dostępna w ramach Laboratorium oraz funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Faktur.
  • Poprawiono błąd polegający na wyświetlaniu opcji 'Wyślij e-Fakturę mailem' w menu kontekstowym modułu faktur sprzedaży, mimo że obsługa Krajowego Systemu e-Faktur nie była włączona w ustawieniach laboratorium.
  • Poprawiono odświeżanie interfejsu użytkownika, gdy wprowadzono nieprawidłowe hasło w procesie przygotowania do konwersji w programie serwisowym.
  • Dodano informację o błędzie podczas przechwytywania wyjątków SQL podczas zmiany flagi własnej.
  • Naprawiono błąd umożliwiający usunięcie kategorii wybranej dla Operacji bankowej w parametrach dokumentów handlowych/magazynowych.
  • Poprawiono zachowanie kontrolki wyboru typu Combo Box przy przewijaniu jej zawartości kółkiem myszy.
  • Dodano ostrzeżenie o zbliżającym się zakończeniu przez firmę Microsoft wsparcia dla systemu Windows 10.
  • Zapis danych diagnostycznych rozszerzono o historię aktywności Konta InsERT.
  • Zmieniono miejsce przechowywania statusu zgody na przetwarzaniu danych telemetrycznych z lokalnej bazy danych na infrastrukturę Konta InsERT.
  • Dodano możliwość ustawiania flag własnych dla JPK_VAT.
  • Usunięto zdublowane wpisy w tabeli pd_UzytkUpraw odpowiedzialnej za przechowywanie uprawnień użytkowników. Do powstania zdublowanych wpisów mogło dochodzić we wcześniejszych wersjach programu.
  • Wprowadzono zmiany mające na celu optymalizację wyliczania plików JPK.
  • Poprawiono walidację adresu e-mail w plikach JPK. Zwiększony został limit znaków po kropce z 5 do 10.
  • Zmieniono nazwy modułów e-Sprawozdawczość JPK_VAT na JPK_VAT oraz e-Kontrole podatkowe na JPK na żądanie.
  • W module JPK_VAT i JPK_PD (wcześniej e-Sprawozdawczość JPK_VAT) zmieniono nazwę kolumny Korekta na Cel wyliczenia oraz dodano filtr o tej samej nazwie.
  • Nowa funkcjonalność w oknie Rozlicz zbiorczo. W modułach rozrachunkowych, w oknie Rozlicz zbiorczo, dodano możliwość zbiorczego zaznaczania oraz odznaczania wszystkich rozrachunków dostępnych na liście.
  • Wprowadzono zmiany w wyglądzie oraz organizacji okien: Rozlicz należność, Rozlicz zobowiązanie i Rozlicz zbiorczo, dostępnych w modułach rozrachunkowych. Zmodyfikowany został układ wizualny, a także kolejność i nazwy niektórych pól – tak, aby były one bardziej intuicyjne i zrozumiałe dla użytkownika. Dodatkowo, ustawienia dotyczące waluty zostały przeniesione do zakładki Podstawowe.
  • W mechanizmie telemetrii dodano rejestrowanie zdarzeń związanych z działaniami wykonywanymi w modułach rozrachunkowych, w oknach: Rozlicz należność, Rozlicz zobowiązanie oraz Rozlicz zbiorczo.
  • Poprawiono błąd w zestawieniach Rejestr sprzedaży VAT i Rejestr sprzedaży VAT (metoda kasowa), który mógł prowadzić do rozsunięcia wartości w kolumnach i ich podsumowaniach.
  • Wprowadzono drobne poprawki w modułach Homebanking oraz Operacje bankowe polegające na poprawie tooltipów w tabeli oraz nazw filtrów.
  • Poprawiono błąd w funkcji odpowiedzialnej za przenoszenie cen z zamówienia od klienta wystawionego w walucie obcej na dokument Faktura VAT marża. Błąd powodował, że poprawna cena była przenoszona tylko na pierwszą pozycję.
  • W zamówieniach zaliczkowych od klientów, w mechanizmie generowania zamówienia różnicowego uwzględniono parametr dotyczący grupowania identycznych towarów w jedną pozycję. Dotychczas parametr ten był brany pod uwagę jedynie podczas wystawiania wydań magazynowych i faktur zaliczkowych końcowych do zamówienia.
  • W mechanizmie wystawiania faktury zbiorczej zakupu na podstawie e-Faktury odebranej z KSeF usunięto ograniczenie uniemożliwiające podłączenie dokumentów magazynowych w przypadku, gdy faktura nie zawierała żadnych pozycji.
    Uwaga! Operacja jest dostępna w ramach Laboratorium oraz funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Faktur.
  • Dodano możliwość oznaczenia adresu e-mail w kartotece kontrahenta jako docelowego do wysyłki wystawionych dla niego dokumentów handlowych i magazynowych. W przypadku braku takiego oznaczenia dokumenty będą wysyłane na adres e-mail podstawowy.
  • W zamówieniach do dostawców dodano parametr w mechanizmie generowania zamówień różnicowych, który umożliwia wyłączenie grupowania identycznych towarów w jedną pozycję.
  • Zmieniono domyślny tytuł dokumentu generowanego zamiast standardowego wydruku faktury w przypadku konieczności wydruku faktury sprzedaży przeznaczonej do wystawienia w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF) – z „Dowód sprzedaży” na „Potwierdzenie sprzedaży”.
    Uwaga! Wydruk jest dostępny w ramach Laboratorium oraz funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Faktur.
  • Wprowadzono zmiany optymalizacyjne w funkcjach odpowiedzialnych za nawiązywanie sesji, wysyłkę i odbiór dokumentów z Krajowego Systemu e-Faktur. Celem modyfikacji jest poprawa wydajności i stabilności rozwiązania.
    Uwaga! Operacje są dostępne w ramach Laboratorium oraz funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Faktur.
  • W zamówieniach od klientów, w mechanizmie generowania zamówienia różnicowego poprawiono błąd polegający na nieprzenoszeniu stawki podatku VAT dla kartoteki towarowej będącej opakowaniem.
  • W mechanizmach odpowiedzialnych za wczytywanie faktur zakupu na podstawie e-Faktur odebranych z KSeF poprawiono problem polegający na braku ustawiania cen na pozycjach towarowych w przypadku, gdy źródłowy plik XML faktury nie zawierał wypełnionych wartości brutto pozycji w polu P_11A
  • W zamówieniach od klientów dodano możliwość wycofania realizacji zamówienia bez dokumentu.
  • W komunikatach zwrotnych dotyczących wysyłki faktur do KSeF rozszerzono zakres prezentowanych błędów o wcześniej niewyświetlane informacje szczegółowe.
    Uwaga! Operacje są dostępne w ramach Laboratorium oraz funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Faktur.
  • Poprawiono błąd, który mógł powodować wyświetlanie nieaktualnego przypomnienia o konieczności zmiany stawek VAT na produkty spożywcze.
  • Dodano nowy status „Błąd komunikacji z KSeF”, związany z wysyłką dokumentu do Krajowego Systemu e-Faktur. Status ten oznacza, że wysyłka dokumentu nie powiodła się z przyczyn technicznych. Dotychczas takie dokumenty otrzymywały ten sam status, co dokumenty dostarczone i odrzucone przez KSeF.
    UWAGA! Mechanizm jest dostępny w ramach Laboratorium i funkcjonalności związanej z obsługą Krajowego Systemu e-Fakturowania.
  • W zamówieniach od klientów, w mechanizmie generowania zamówienia różnicowego poprawiono błąd polegający na nieprzenoszeniu stawki podatku VAT dla kartoteki towarowej będącej opakowaniem.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna

Drogi użytkowniku

InsERT S.A. wraz ze swoimi partnerami, korzysta na swoich stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron, a do pozostałych cookies, których wykorzystanie możesz kontrolować poprzez ustawienia, należą cookies: używane do analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony, umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz marketingowe, reklamowe.
Polityka prywatności >

Administratorem Twoich danych osobowych jest InsERT S.A z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 2 we Wrocławiu. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności oraz urządzeń użytkownika. Ponieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności, poprzez zmianę ustawień umożliwiamy Ci rezygnację z akceptowania plików cookies, które nie są niezbędne.

Ściśle niezbędne pliki cookie
Pliki cookie umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz cookie marketingowe, reklamowe, które możesz wyłączyć