e-Pomoc techniczna
Scenariusze pracy w programie Gestor nexo – Firma z materiałami budowlanymi – Część 2
Program: Gestor nexo, InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Procesy ofertowe, Scenariusze pracy
Zbiór tematów związanych z różnymi scenariuszami pracy można znaleźć w zbiorczym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.
Na podstawie utworzonego procesu ofertowego pracownik firmy generuje ofertę i przesyła ją do klienta. W odpowiedzi otrzymuje informacje dotyczące sposobu realizacji zamówienia: klient chce otrzymać zamówienie w dwóch transzach, pierwsza dostawa następnego dnia i druga po tygodniu.
Generowanie oferty na podstawie procesu ofertowego i przesłanie jej do klienta
Proces ofertowy zawiera w sobie dokument oferty, co oznacza, że nie trzeba go generować. Natomiast aby przesłać dokument, można wykorzystać dwie opcje:
1. Poprzez wydruk oferty jeżeli użytkownik utworzył w programie szablony wiadomości e-mail. W tym wypadku należy rozwinąć menu Operacje – Drukuj aktualną ofertę. Następnie zaznaczyć opcję Wyślij e-mail i wskazać szablon wiadomości.
2. Jeżeli treść wiadomości ma być indywidualna (co jest częste w przypadku ofert dla klienta), użytkownik może wykorzystać opcję Powiadomienia – Wyślij wiadomość do klienta. Spowoduje to wywołanie okna nowej wiadomości, w którym, aby załączyć ofertę, należy wykorzystać opcję Załączniki – Dodaj powiązany obiekt – Dokument.