Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Scenariusze pracy w programie Gestor nexo – Branża Fryzjersko-Kosmetyczna – Część V

Ostatnia modyfikacja: 24.01.2024

Program: Gestor nexo, InsERT nexo

Kategoria: Działania, Klienci, Oferty, Poczta elektroniczna, Scenariusze pracy

Zbiór tematów​​ związanych z różnymi scenar​iuszami pracy można znaleźć w zbiorczym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.

 
 

​​​


Gestor nexo pozwala na gromadzenie danych o klientach. W ten sposób salon kosmetyczny buduje bazę klientów, która umożliwi podejmowanie kolejnych działań promocyjnych. Przykładowo celem jest poinformowanie stałych klientek o promocji, która rozpocznie się w nadchodzącym tygodniu. W tym wypadku należy zdefiniować zestaw klientów, którzy otrzymają informację o nadchodzącej promocji, utworzyć szablon wiadomości na podstawie autotekstów, a następnie rozpocząć wysyłkę poprzez e-mail lub SMS​.

Aby utworzyć nowy zestaw klientów, należy:

1. Przejść do modułu Kartoteki  Klienci na zakładkę Wszystkie zestawy klientów i wybrać opcję Dodaj  Zestaw dynamiczny.


2. Przykładową akcją promocyjną będzie farbowanie włosów dla wszystkich kobiet posiadających kartotekę klienta. W celu wyfiltrowania odpowiednich kartotek wystarczy wykorzystać filtr dostępny w Filtrach zaawansowanych  Dane CRM-owe  Płeć.


Posiadając gotowy zestaw klientów można przystąpić do przygotowania szablonu wiadomości.

Dla wiadomości SMS:

1. Przejść do modułu Konfiguracja  Szablony wiadomości SMS, następnie Dodaj.


2. Korzystając z przykładowych autotekstów można tworzyć naprawdę skomplikowane treści, jednak w tym wypadku wykorzystano Klient  imię klienta. Wszystkie autoteksty są dostępne z menu po prawej stronie treści.


Dla wiadomości e-mail:

1. Przejść do modułu Konfiguracja  Szablony wiadomości, następnie Dodaj.


2. Korzystając z przykładowych autotekstów można tworzyć naprawdę skomplikowane treści, jednak w tym wypadku wykorzystano Klient  imię klienta. Wszystkie autoteksty są dostępne z menu po prawej stronie treści. Dodatkowo w odróżnieniu od SMS, w wiadomościach email można zamieszczać grafiki.


Ostatnim krokiem jest wysyłka wiadomości. Dla wiadomości e-mail należy:

1. Wrócić do modułu Kartoteki  Klienci na zakładkę Wszystkie zestawy klientów, zaznaczyć zapisany wcześniej zestaw i z górnego menu wybrać opcję Utwórz z zestawu  Wiadomość zbiorczą email.


2. Program wyświetli wszystkich klientów z zestawu, wraz z przypisanymi do nich mailami. Ponieważ wg scenariusza promocja dotyczy wszystkich klientów w zestawie, użyto opcji zaznacz wszystkie adresy.


3. W kolejnym kroku należy wprowadzić temat i treść e-mail. Aby wykorzystać utworzony wcześniej szablon, wystarczy wybrać opcję Dopisz z szablonu.


4. W ostatnim kroku użytkownik może zadecydować o tym, czy wiadomości mają zostać wysłane natychmiastowo (zaznaczona opcja Wygenerowane wiadomości umieść w skrzynce nadawczej), czy mają trafić do szkiców. Dodatkowo może zdecydować, na jaki adres email ma być kierowana odpowiedź na wiadomość, podpisać wiadomości cyfrowo, dodać załącznik, czy zażądać potwierdzenia przeczytania wiadomości.


Dla wiadomości SMS:

1. Wrócić do modułu Kartoteki  Klienci na zakładkę Wszystkie zestawy klientów, zaznaczyć zapisany wcześniej zestaw i z górnego menu wybrać opcję Utwórz z zestawu ​ Wiadomość zbiorczą SMS.

​​

2. Podobnie jak w przypadku email należy zaznaczyć odbiorców wiadomości, np. przy użyciu opcji zaznacz wszystkie telefony.


3. Przy użyciu przycisku Dopisz z szablonu wskazać wcześniej zapisany szablon i przejść Dalej.


4. W ostatnim kroku użytkownik może zadecydować o tym, czy wiadomości mają zostać wysłane natychmiastowo (zaznaczona opcja Wygenerowane wiadomości umieść w skrzynce nadawczej), czy mają trafić do wiadomości roboczych.


 
 

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki