e-Pomoc techniczna
Scenariusze pracy w programie Gestor nexo – Branża Fryzjersko-Kosmetyczna – Część V
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Działania, Klienci, Oferty, Poczta elektroniczna, Scenariusze pracy
Zbiór tematów związanych z różnymi scenariuszami pracy można znaleźć w zbiorczym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.
Gestor nexo pozwala na gromadzenie danych o klientach. W ten sposób salon kosmetyczny buduje bazę klientów, która umożliwi podejmowanie kolejnych działań promocyjnych. Przykładowo celem jest poinformowanie stałych klientek o promocji, która rozpocznie się w nadchodzącym tygodniu. W tym wypadku należy zdefiniować zestaw klientów, którzy otrzymają informację o nadchodzącej promocji, utworzyć szablon wiadomości na podstawie autotekstów, a następnie rozpocząć wysyłkę poprzez e-mail lub SMS.
Aby utworzyć nowy zestaw klientów, należy:
1. Przejść do modułu Kartoteki – Klienci na zakładkę Wszystkie zestawy klientów i wybrać opcję Dodaj – Zestaw dynamiczny.
2. Przykładową akcją promocyjną będzie farbowanie włosów dla wszystkich kobiet posiadających kartotekę klienta. W celu wyfiltrowania odpowiednich kartotek wystarczy wykorzystać filtr dostępny w Filtrach zaawansowanych – Dane CRM-owe – Płeć.
Posiadając gotowy zestaw klientów można przystąpić do przygotowania szablonu wiadomości.
Dla wiadomości SMS:
1. Przejść do modułu Konfiguracja – Szablony wiadomości SMS, następnie Dodaj.
2. Korzystając z przykładowych autotekstów można tworzyć naprawdę skomplikowane treści, jednak w tym wypadku wykorzystano Klient – imię klienta. Wszystkie autoteksty są dostępne z menu po prawej stronie treści.
Dla wiadomości e-mail:
1. Przejść do modułu Konfiguracja – Szablony wiadomości, następnie Dodaj.
2. Korzystając z przykładowych autotekstów można tworzyć naprawdę skomplikowane treści, jednak w tym wypadku wykorzystano Klient – imię klienta. Wszystkie autoteksty są dostępne z menu po prawej stronie treści. Dodatkowo w odróżnieniu od SMS, w wiadomościach email można zamieszczać grafiki.
Ostatnim krokiem jest wysyłka wiadomości. Dla wiadomości e-mail należy:
1. Wrócić do modułu Kartoteki – Klienci na zakładkę Wszystkie zestawy klientów, zaznaczyć zapisany wcześniej zestaw i z górnego menu wybrać opcję Utwórz z zestawu – Wiadomość zbiorczą email.
2. Program wyświetli wszystkich klientów z zestawu, wraz z przypisanymi do nich mailami. Ponieważ wg scenariusza promocja dotyczy wszystkich klientów w zestawie, użyto opcji zaznacz wszystkie adresy.
3. W kolejnym kroku należy wprowadzić temat i treść e-mail. Aby wykorzystać utworzony wcześniej szablon, wystarczy wybrać opcję Dopisz z szablonu.
4. W ostatnim kroku użytkownik może zadecydować o tym, czy wiadomości mają zostać wysłane natychmiastowo (zaznaczona opcja Wygenerowane wiadomości umieść w skrzynce nadawczej), czy mają trafić do szkiców. Dodatkowo może zdecydować, na jaki adres email ma być kierowana odpowiedź na wiadomość, podpisać wiadomości cyfrowo, dodać załącznik, czy zażądać potwierdzenia przeczytania wiadomości.
Dla wiadomości SMS:
1. Wrócić do modułu Kartoteki – Klienci na zakładkę Wszystkie zestawy klientów, zaznaczyć zapisany wcześniej zestaw i z górnego menu wybrać opcję Utwórz z zestawu – Wiadomość zbiorczą SMS.
2. Podobnie jak w przypadku email należy zaznaczyć odbiorców wiadomości, np. przy użyciu opcji zaznacz wszystkie telefony.
3. Przy użyciu przycisku Dopisz z szablonu wskazać wcześniej zapisany szablon i przejść Dalej.
4. W ostatnim kroku użytkownik może zadecydować o tym, czy wiadomości mają zostać wysłane natychmiastowo (zaznaczona opcja Wygenerowane wiadomości umieść w skrzynce nadawczej), czy mają trafić do wiadomości roboczych.