InsERT S.A.
e-pomoc techniczna

e-pomoc techniczna

Dlaczego program nie łączy się z serwerem na końcówce?

Program: Gestor GT, Gratyfikant GT, InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, Subiekt GT

Kategoria: Instalacja

Gdy program na komputerze serwerowym działa prawidłowo, a stanowisko klienckie nie może się z nim połączyć, powinieneś sprawdzić kilka rzeczy.

1. Upewnij się, że masz prawidłowo skonfigurowaną sieć lokalną. Sprawdź nazwę serwera i nazwę instancji SQL np. LAPTOP41\INSERTGT, gdzie pierwszy człon jest nazwą serwera, a drugi instancji. Ważne jest, aby po nazwie komputera umieścić backslash (odwrócony ukośnik „\"). Nazwę serwera można sprawdzić na komputerze serwerowym – uruchamiając program poprzez wciśnięcie klawisza lewy ctrl tak, aby pojawiło się okno logowania do serwera


lub przy uruchomionym programie w nagłówku:



Sprawdzoną wcześniej ścieżkę do serwera należy wprowadzić w polu serwer na komputerze klienckim – również poprzez lewy ctrl. Pod polem serwera znajdują się jeszcze dwie inne sekcje: użytkownik i hasło. Przy standardowej instalacji naszych programów SQL instaluje się z nazwą instancji „INSERTGT", użytkownik to „sa", a pole hasła jest puste – nieskonfigurowane.

2. Jeśli dalej występują problemy z połączeniem stanowiska klienckiego, należy dodać trzy wyjątki i nadać wszystkie uprawnienia w sieci (reguły przychodzące). Trzeba to zrobić na stanowisku serwerowym w ustawieniach zaawansowanych zapory systemu Windows.



Te wyjątki to:
  • port TCP 1433,


  • port UDP 1434,


  • aplikacja sqlservr – standardowo znajduje się w folderze „C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL12.INSERTGT\MSSQL\Binn".


    3. Jeśli powyższe czynności nie rozwiązały problemu i końcówki dalej się nie łączą, a na serwerze program działa prawidłowo, należy uruchomić program SQL Server Configuration Manager i sprawdzić, czy uruchomione są następujące komponenty:
    • SQL Server Browser,


    • protokoły dla sekcji wskazanych na zrzutach ekranu powinny być uruchomione.
      Zrzuty ekranu zostały wykonane na komputerze pracującym na systemie operacyjnym Windows 10. Zalecamy, aby powyższe czynności zweryfikował i przeprowadził administrator sieci lub informatyk.
























drukuj
Czy artykuł był pomocny?TAKNIE
Dziękujemy za opinię