Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Obsługa Paczkomatów ShipX w vendero

Program: vendero

Kategoria: Wtyczki

Paczkomaty® InPost to największa na świecie sieć nowoczesnych urządzeń do samodzielnego odbierania i nadawania przesyłek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Konfiguracja sposobów dostawy to jeden z elementów przewodnika, umożliwiającego samodzielne założenie e-sklepu od początku do końca - Tutoriale InsERT – przewodniki krok po kroku.

Ofertę można sprawdzić na: inpost.pl

Ważna informacja

Opłaty za paczki uzależnione są od wagi towarów. Należy pamiętać, aby ustawić wagę i gabaryty towarów w Subiekcie.

Aby uruchomić usługę Paczkomaty ShipX w vendero, należy:

1. Przejść do listy wtyczek.

 

2. Odnaleźć wtyczkę i wybrać przycisk Zainstaluj.

 

3. Następnie przejść na zakładkę Paczkomaty ShipX – Integracja i zainstalować, podając Identyfikator firmy do założonego konta oraz uzyskany klucz autoryzujący. Po wprowadzeniu prawidłowych danych identyfikujących pojawi się komunikat o poprawnym połączeniu. 


​4. Po wybraniu przycisku Zainstaluj należy wybrać paczkomat nadania.

 

5. ​W konfiguracji wtyczki użytkownik powinien określić Dane domyślne, Paczkomat nadania ​(wybór z poprzedniego kroku)​, Opcję pobierania etykiet oraz dostępne Dostawy.

Paczkomat nadania użytkownik wybiera spośród dostępnych na liście. W opcji pobierania etykiet należy zdefiniować wielkość oraz format etykiety (PDF, EPL, SPL).


Realizowanie zamówienia z wykorzystaniem wtyczki Paczkomaty ShipX w vendero:

1. Dokonując zakupu w sklepie internetowym, należy wybrać sposób dostawy, formę zapłaty oraz paczkomatu odbioru. Możliwość śledzenia lokalizacji spróbuje automatycznie wykryć, gdzie aktualnie znajduje się klient, ale jeżeli kupujący zablokuje pliki cookies na stronie zajdzie konieczność wpisania adresu ręcznie, bądź odnalezienia go na mapie​.


2. Po dokonanym zakupie w liście zamówień pojawia się nowa pozycja. Należy przejść w szczegóły zamówienia.


3. Wybierając Utwórz paczkę w szczegółach zamówienia, użytkownik zostanie przekierowany do strony inpost.pl, gdzie część informacji zostanie od razu wprowadzona na podstawie wybranych przez klienta danych (domyślna waga, cena przesyłki) oraz danych integracyjnych wprowadzonych w vendero (np. paczkomat nadania), ale pozostałe należy uzupełnić ręcznie.

Po wysłaniu paczki przez API można również wygenerować Powiadomienie o wysłaniu towaru do klienta, zakładając, że konto e-mail oraz sama treść powiadomienia są odpowiednio skonfigurowane w systemie.


Po zainstalowaniu wtyczkę będzie można edytować w: 
- moduł Wtyczki > Dane integracyjne > Konfiguracja integracji z Paczkomatami
- moduł Ustaw​ienia > Dostawa

Jak konfigurować dostawy w vendero?

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki