Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rewizor nexo – Tworzenie schematu dekretacji dla listy płac z rozbiciem na grupy i pracowników krok po kroku

Program: InsERT nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Schematy

Schematy dekretacji służą do przeprowadzania procesu automatycznej dekretacji dokumentów. Interpretują one dane opisowe zawarte w obrazach księgowych i zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami dokonują automatycznych zapisów księgowych w odpowiednich kwotach. W poniższym artykule e-Pomocy technicznej zostanie stworzony schemat dla typu dokumentu Lista płac. Szczegółowe informacje dotyczące opisu pól znajdują się w innym temacie e-Pomocy tutaj. W celu stworzenia schematu należy:

1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów na zakładkę Schematy dekretacji i z górnego menu Dodaj wybrać Schemat dekretacji.

 

2. W sekcji Podstawowe wprowadzić Nazwę schematu oraz typ dokumentu Lista płac. Celem jest zadekretowanie listy płac do ksiąg rachunkowych.

 

3. Warunek wyboru określa, kiedy program ma użyć schematu dla danego typu dokumentu. Warunek ten dotyczy tylko tych obrazów księgowych (dokumentów do dekretacji), które posiadają przypisany schemat dekretacji „(auto)". Oznacza to, że do takich obrazów księgowych zastosowany zostanie pierwszy znaleziony schemat, wg numeru „Kolejność" i spełniający warunek określony w „Warunek wyboru". Aby to zrobić, należy kliknąć „drabinkę" i Określ warunek wyboru.

 

4. Sekcja Zapis księgowy służy do określenia, w jaki sposób program ma automatycznie wypełniać pola widoczne jak na zrzucie poniżej. Pełen opis funkcji zawartych znajduję się tutaj.

 

5. Pozycje Zapisu służą do wskazania, na jakie konta kwoty z dokumentu mają zostać zaksięgowane. W pierwszej kolejności zostanie dodane konto dostawcy. W celu dodania pozycji należy kliknąć Dodaj pozycję.

 

6. W oknie Pozycja zapisu księgowego został wybrany kontekst: Wypłaty, Pozycje oraz Konto 231 (konto jest podane przykładowo, należy użyć wg własnego planu kont), do którego w systemie została przypisana kartoteka Pracownicy. W polu Wskaż analitykę wybrać (W) Pracownik.

 

7. Dla strony Winien określić kwotę jako (W) Do wypłaty (razem). Pola treść i element słownika są dowolne.

 

8. Dla przeciwstawnej pozycji został wybrany kontekst Pozycje oraz Konto 432 (konto jest podane przykładowo, należy użyć wg własnego planu kont)​, do którego w systemie została przypisana kartoteka Grupa pracownicza. W polu Wskaż analitykę wybrać (W) Grupa pracownicza, a następnie W (Pracownik).

 

9. Dla strony Ma określić kwotę jako (W) Do wypłaty (razem). Pola treść i element słownika są dowolne.

 

10. Główne okno schematu dekretacji.

 

11. Zapisać zmiany.

​​​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki