Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rewizor nexo – Tworzenie schematu dekretacji dla faktury RR z funduszem promocji krok po kroku

Program: InsERT nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Schematy

Schematy dekretacji służą do przeprowadzania procesu automatycznej dekretacji dokumentów. Interpretują one dane opisowe zawarte w obrazach księgowych i zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami dokonują automatycznych zapisów księgowych w odpowiednich kwotach. W poniższym artykule e-Pomocy technicznej zostanie stworzony schemat dla typu dokumentu Faktura zakupu RR. Szczegółowe informacje dotyczące opisu pól znajdują się w innym temacie e-Pomocy tutaj. W celu stworzenia schematu należy:

1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów na zakładkę Schematy dekretacji i z górnego menu Dodaj wybrać Schemat dekretacji.

 

2. W sekcji Podstawowe wprowadzić Nazwę schematu oraz typ dokumentu Faktura VAT RR. Celem jest zadekretowanie faktury VAT RR do ksiąg rachunkowych.

 

3. Warunek wyboru określa, kiedy program ma użyć schematu dla danego typu dokumentu. Warunek ten dotyczy tylko tych obrazów księgowych (dokumentów do dekretacji), które posiadają przypisany schemat dekretacji „(auto)". Oznacza to, że do takich obrazów księgowych zastosowany zostanie pierwszy znaleziony schemat, wg numeru „Kolejność" i spełniający warunek określony w „Warunek wyboru". Aby to zrobić, należy kliknąć „drabinkę" i Określ warunek wyboru.

 

4. Sekcja Zapis księgowy służy do określenia, w jaki sposób program ma automatycznie wypełniać pola widoczne jak na zrzucie poniżej. Pełen opis funkcji zawartych znajduję się tutaj.

 

5. Pozycje Zapisu służą do wskazania, na jakie konta kwoty z dokumentu mają zostać zaksięgowane. W pierwszej kolejności zostanie dodane konto dostawcy. W celu dodania pozycji należy kliknąć Dodaj pozycję.

 

6. W oknie Pozycja zapisu księgowego został wybrany kontekst Fundusze promocji oraz Konto 229 (konto jest podane przykładowo, należy użyć wg własnego planu kont), do którego w systemie została przypisana kartoteka Fundusze promocji. W polu Wskaż analitykę wybrać (FP) Fundusz promocji.

 

7. Dla strony Ma określić kwotę jako (N) Odpis na fundusz promocji (suma). Pola treść i element słownika są dowolne.

 

8. Dla przeciwstawnej pozycji został wybrany kontekst Fundusze promocji oraz Konto 131 (konto jest podane przykładowo, należy użyć wg własnego planu kont), do którego w systemie została przypisana kartoteka Rachunki bankowe. W polu Wskaż analitykę wybrać (01) Rachunek podstawowy.

 

9. Dla strony Winien określić kwotę jako (N) Odpis na fundusze promocji. Pola treść i element słownika są dowolne.

 

10. W trzeciej pozycji, w oknie Pozycja zapisu księgowego został wybrany kontekst Nagłówek dokumentu oraz Konto 202 (konto jest podane przykładowo, należy użyć wg własnego planu kont), do którego w systemie została przypisana kartoteka Klienci standardowi. W polu Wskaż analitykę wybrać (N) Dostawca/odbiorca.
Dla strony Ma określić kwotę jako (N) Wartość brutto po rabacie. Pola treść i element słownika są dowolne

 

11. W trzeciej pozycji, w oknie Pozycja zapisu księgowego został wybrany kontekst Nagłówek dokumentu oraz Konto 429 (konto jest podane przykładowo, należy użyć wg własnego planu kont)​.
Dla strony Winien określić kwotę jako (N) Wartość brutto po rabacie. Pola treść i element słownika są dowolne

 

12. Główne okno schematu dekretacji.

 

13. Efektem wykonania schematu dekretacji jest poniższa postać dokumentu księgowego.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki