Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rewizor nexo – Co zrobić w przypadku zdublowanych rozrachunków po dekretacji automatycznej?

Program: InsERT nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Deklaracje skarbowe i JPK, Rozrachunki, Schematy

​Zdublowany rozrachunek najczęściej powstaje w wyniku automatycznej dekretacji dokumentu. Przyczyną jest tworzenie nowego rozrachunku, a nie podłączanie istniejącego (przy pracy np. na jednej bazie z programem Subiekt nexo). Aby to zweryfikować na dekrecie, należy spojrzeć na kolumnę SP – status powiązania, gdzie:

  • U (utworzony),

  • P (podłączony).

 

Aby zapobiec powielaniu rozrachunków, w pierwszej kolejności należy zweryfikować schemat dekretacji i listę Tryb dekretacji rozrachunków.

Przy pracy na powiązanej bazie z Subiektem nexo

Na pozycji zapisu księgowego jest wybrana opcja Podłącz lub przerwij dekretację, to dla zapisu VAT powinien być wybrany (brak).

 

 

Przy imporcie dokumentów z pliku komunikacji EPP (Edi++)

Gdy na pozycji zapisu księgowego wybrana jest opcja Podłącz lub utwórz nowy, to dla zapisu VAT powinien być wybrany (brak).

 

 

W przypadku gdy program zdubluje rozrachunek, a problem został już naprawiony poprzez edycję schematu dekretacji, to należy wycofać dekretację i zadekretować dokument ponownie.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki