Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Funkcjonalności czerwonego plusa dla InsERT GT

Program: Gestor GT, Gratyfikant GT, InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, Subiekt GT

Kategoria: Licencje

​​Czerwony PLUS dla InsERT GT to specjalny pakiet rozszerzeń funkcjonalnych dla systemów z linii InsERT GT.

Warunkiem koniecznym, by uruchomić PLUSA, jest uaktualnienie p​rogramów do wersji 1.19. Instalacja PLUSA przebiega w podobny sposób jak uaktualnienie programu, nie powinna więc stanowić problemu nawet dla mniej zaawansowanych użytkowników systemu InsERT GT.

Funkcjonalności czerwonego PLUSA dla InsERT GT:

  1. Homebanking – wczytywanie i rozliczanie wyciągów bankowych zapisanych w formacie MT-940; transakcje z wyciągu można wczytać do systemu, a następnie wykonywać 3 rodzaje działań: rozliczać rozrachunki na podstawie wczytanych transakcji, kojarzyć istniejące operacje bankowe z transakcjami oraz pomijać transakcje bez ewidencjonowania operacji bankowych.

  2. Zbiorcze wysyłanie faktur pocztą elektroniczną w Subiekcie GT.

  3. Zestawienia definiowalne – tworzenie w Gratyfikancie GT dowolnych zestawień kadrowo-płacowych bez znajomości języka SQL; mechanizm umożliwia określenie kryteriów wyboru, zawartości zestawienia, a także takich elementów, jak sumowanie czy grupowanie danych.

  4. Flagi własne – oznaczanie i komentowanie ewidencjonowanych obiektów według własnych kryteriów; flagi są widoczne na listach, a dodatkowo mechanizm umożliwia filtrowanie obiektów po dowolnej fladze oraz uzyskanie informacji, kto i kiedy dokonał ostatniej modyfikacji flagi.

  5. Pola własne typu słownik – definiowanie zakresu wartości przez podłączenie słownika; do wyboru są dwie możliwości: podłączenie słowników standardowych (dostępnych w systemie) lub zdefiniowanie własnych.

  6. Pola włas​​ne typu polecenie SQL – określanie i definiowanie dowolnego zbioru danych zaewidencjonowanych w systemie; jest to idealne rozwiązanie dla tych, którym nie wystarczają pola własne typu słownik, a jednocześnie posiadają wiedzę z zakresu tworzenia zapytań w języku Transact-SQL.


Homebanking – wczytywanie i rozliczanie wyciągów bankowych zapisanych w formacie MT-940; transakcje z wyciągu można wczytać do systemu, a następnie wykonywać 3 rodzaje działań: rozliczać rozrachunki na podstawie wczytanych transakcji, kojarzyć istniejące operacje bankowe z transakcjami oraz pomijać transakcje bez ewidencjonowania operacji bankowych

Homebanking jest rozbudowanym modułem zapewniającym współpracę z systemami bankowości on-line oraz rozliczanie operacji bankowych. Jest rozbudowanym komponentem zapewniającym współpracę z systemami bankowości elektronicznej oraz rozliczanie operacji bankowych.

Umożliwia wczytywanie transakcji z wyciągów bankowych w formacie MT 940 i dokonywanie operacji.

 

Podstawowe zagadnienia związane z homebankingiem

Zbiorcze wysyłanie faktur pocztą elektroniczną w Subiekcie GT

Funkcjonalność ta pozwala na seryjne wysyłanie dokumentów sprzedaży pocztą elektroniczną na adres e-mailowy kontrahenta. Użytkownik na liście dokumentów może wybrać dowolne dokumenty, program natomiast weryfikuje, którzy z kontrahentów, których dane umieszczone zostały na dokumentach, mają wpisane w swoich kartotekach poprawne adresy e-mail i przygotowuje seryjną wysyłkę (jeśli adres nie został podany, dokument nie zostanie wzięty pod uwagę). Warto w tym miejscu przypomnieć, że aby możliwe było zaznaczenie na liście wielu obiektów, konieczne jest wybranie opcji Mulitwybór dostępnej w oknie Parametry listy (menu kontekstowe – Operacje na liście – Parametry listy). 

Po zaznaczeniu na liście dokumentów do wysłania należy z menu kontekstowego wybrać opcję Wyślij wydruk pocztą elektroniczną.

 

Jak skonfigurować domyślnego klienta poczty elektronicznej?

Jak zbiorczo ​wysłać fakturę e-mailem (pocztą elektroniczną)?

Zestawienia definiowalne – tworzenie w Gratyfikancie GT dowolnych zestawień kadrowo-płacowych bez znajomości języka SQL; mechanizm umożliwia określenie kryteriów wyboru, zawartości zestawienia, a także takich elementów, jak sumowanie czy grupowanie danych

Zastosowany w niej mechanizm umożliwia dokładne określenie kryteriów wyboru oraz zawartości każdego zestawienia, a także takich elementów, jak sumowanie czy grupowanie danych. Zdefiniowane zestawienie jest prezentowane w postaci polecenia SQL, które może być następnie kopiowane, modyfikowane i wykorzystane przez doświadczonych administratorów i wdrożeniowców. Przykładowe zestawienie – zgrupowanie zatrudnionych na czas określony pracowników z biegłą znajomością języka niemieckiego.

  

Flagi własne – oznaczanie i komentowanie ewidencjonowanych obiektów według własnych kryteriów; flagi są widoczne na listach, a dodatkowo mechanizm umożliwia filtrowanie obiektów po dowolnej fladze oraz uzyskanie informacji, kto i kiedy dokonał ostatniej modyfikacji flagi

Flagi własne pozwalają na oznaczanie i komentowanie różnych ewidencjonowanych obiektów wg określonych przez użytkownika kryteriów. Flagi własne widoczne są na listach – pozwalają zobaczyć, jaki dany obiekt (np. dokument) ma status, jaki stan lub kategorię.

Wybrane obiekty można także po dowolnej fladze filtrować oraz uzyskać informacje o tym, kto i kiedy dokonał ostatniej modyfikacji flagi. Każdemu obiektowi można przypisać do 10 różnych flag (każda z nich oznaczona jest innym kolorem).

Poza oznaczeniem obiektu flagą można opatrzyć go dodatkowym komentarzem pojawiającym się automatycznie po wskazaniu na liście pozycji. Flagi własne mogą odzwierciedlać różne stany i statusy obiektów, ale również wspierać pracę grupową. Przykładów ich wykorzystania może być bardzo wiele, np.: oznaczanie dokumentów handlowych wg stanu rozliczeń, dodatkowe zatwierdzanie dokumentów przez wyznaczone osoby czy też dopisywanie pomocniczych komentarzy związanych z sytuacjami pojawiającymi się w bieżącej działalności operacyjnej.

 

 

 

Pola własne typu słownik – definiowanie zakresu wartości przez podłączenie słownika; do wyboru są dwie możliwości: podłączenie słowników standardowych (dostępnych w systemie) lub zdefiniowanie własnych

W systemie można definiować dwa rodzaje pól własnych:

  • Standardowe – pola dostępne tylko dla kontrahentów i towarów (od wersji 1.00). Dla każdego z tych obiektów można zdefiniować do 8 pól tekstowych.

  • Rozszerzone – pola dostępne dla kolejnych obiektów. Dla każdego z obiektów można zdefiniować po 10 pól własnych każdego typu (tekstowych, liczbowych, kwotowych, datowych, SQL/słownikowych lub typu flaga). Pola rozszerzone mogą być wymagalne i można im zdefiniować wartość domyślną.

Możliwe jest zdefiniowanie zakresu wartości przez podłączenie słownika. Użytkownik może podłączyć słownik standardowy, dostępny już w systemie (np. kategorie dokumentów, cechy kontrahentów czy działy przedsiębiorstwa) lub stworzony przez siebie nowy słownik. Ta druga możliwość pozwala na zdefiniowanie własnych słowników, indywidualnych dla każdego przedsiębiorstwa.​

 

Pola własne typu polecenie SQL – określanie i definiowanie dowolnego zbioru danych zaewidencjonowanych w systemie; jest to idealne rozwiązanie dla tych, którym nie wystarczają pola własne typu słownik, a jednocześnie posiadają wiedzę z zakresu tworzenia zapytań w języku Transact-SQL​

Użytkownik może dla dowolnie wybranego obiektu utworzyć pole własne typu SQL, a następnie stworzyć polecenie SQL odwołujące się do dowolnych danych i tabel z bazy danych. Możliwe jest np. powiązanie dokumentów Subiekta GT z pracownikiem z kartoteki osobowej, natomiast w Gratyfikancie GT rachunki do umów cywilno-prawnyc​h można połączyć z kontrahentami. Pola własne tego typu pozwalają na określenie i zdefiniowanie dowolnego zbioru danych zaewidencjonowanych w systemie. Będą one przydatne wszędzie tam, gdzie funkcjonalność pól własnych typu słownik okaże się niewystarczająca.

 

Powiązane zagadnienia e-Pomocy technicznej:​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki