Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Funkcjonalności zielonego plusa dla InsERT GT

Program: Gestor GT, Gratyfikant GT, InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, Subiekt GT

Kategoria: Licencje

Zielony PLUS dla InsERT GT to specjalny pakiet rozszerzeń funkcjonalnych dla systemów z linii InsERT GT. Warunkiem koniecznym, by uruchomić PLUSA, jest uaktualnienie programów do ​wersji 1.14. Instalacja PLUSA przebiega w podobny sposób jak uaktualnienie programu, nie powinna więc stanowić problemu nawet dla mniej zaawansowanych użytkowników systemu InsERT GT.​​

Funkcjonalność zielonego PLUSA dla InsERT GT:​

  1. Dynamiczne wyliczanie masy i o​bjętości towarów na dokumencie.

  2. ​​​​​Rozbudowane pola własne (dla dokumentów oraz kartotek; różnych typów – m.in. pola definiowalne, pola typu słownik oparte na dowolnej definicji, pola będące wynikiem zapytania SQL).

  3. Flagi własne dla rozrachunków oznaczane nie tylko nazwami, ale i kolorami oraz filtrowanie rozrachunków po fladze, informacja kto i kiedy dokonał ostatniej zmiany flagi, oznaczanie i komentowanie obiektów według własnych kryteriów.

  4. Definiowalne sprawozdania finansowe.

  5. Biblioteka dokumentów dla podmiotu – możliwość przechowywania w bazie danych dowolnych dokumentów, np. statutowych, finansowych, organizacyjnych, regulaminowych.

  6. Biblioteka dokumentów dla kontrahenta – możliwość przechowywania w bazie danych certyfikatów, zezwoleń, weksli, umów handlowych, partnerskich itp.

  7. Biblioteka dokumentów dla towaru – możliwość przechowywania w bazie danych świadectw, ulotek, certyfikatów, zdjęć, filmów reklamowych itp.

  8. Biblioteka dokumentów dla dokumentów handlowych – możliwość ewidencji dodatkowej dokumentacji związanej z transakcjami handlowymi, np. wewnątrzwspólnotowymi.

  9. Dodawanie pliku PDF z plikiem podpisu do biblioteki dokumentów po eksporcie do pliku lub po wysyłce e-mailem za pomocą opcji Wyślij do.

  10. Funkcja Powiel jako udostępniona dla większości typów dokumentów, pozwalająca na podstawie dokumentu jednego typu utworzyć dokument innego typu (np. na podstawie faktury sprzedaży można utworzyć paragon). 

  11. Obsługa zmiennych kodów wagowych za pomocą klawiaturowych czytników kodów kreskowych.​

  12. Subiekt G​T – Elektronicz​​​ne Dokumenty Dostawy (e-DD)​​



 
Dynamiczne wyliczanie masy i objętości towarów na dokumencie

Funkcja ta ma na celu wspomaganie takich dostaw, w których liczona jest całkowita masa i objętość (są to np. dostawy ładowane na statki lub tiry; dynamicznie sumowana kolumna Masa i Objętość pozwala podczas dopisywania kolejnych pozycji od razu zorientować się, czy towar może być jeszcze dokładany).

W oknie dokumentu handlowego/magazynowego można dodać kolumny Masa i Objętość, które będą automatycznie wyliczane dzięki danym z kartoteki towarów. Do okien tych dodano także parametr włączający podsumowanie obu kolumn oraz zaktualizowano standardowe wzorce wydruku, dodając możliwość wyboru masy lub objętości.

 

 

Rozbudowane pola własne (dla dokumentów oraz kartotek; różnych typów – m.in. pola definiowalne, pola typu słownik oparte na dowolnej definicji, pola będące wynikiem zapytania SQL)

 

Podstawowe zagadnienia związane z polami własnymi.

 

Flagi własne dla rozrachunków oznaczane nie tylko nazwami, ale i kolorami oraz filtrowanie rozrachunków po fladze, informacja kto i kiedy dokonał ostatniej zmiany flagi, oznaczanie i komentowanie obiektów według własnych kryteriów

Flagi własne pozwalają na oznaczanie i komentowanie różnych ewidencjonowanych obiektów wg określonych przez użytkownika kryteriów. Flagi własne widoczne są na listach – pozwalają zobaczyć, jaki dany obiekt (np. dokument) ma status, jaki stan lub kategorię.

Wybrane obiekty można także po dowolnej fladze filtrować oraz uzyskać informacje o tym, kto i kiedy dokonał ostatniej modyfikacji flagi. Każdemu obiektowi można przypisać do 10 różnych flag (każda z nich oznaczona jest innym kolorem).

Poza oznaczeniem obiektu flagą można opatrzyć go dodatkowym komentarzem pojawiającym się automatycznie po wskazaniu na liście pozycji. Flagi własne mogą odzwierciedlać różne stany i statusy obiektów, ale również wspierać pracę grupową. Przykładów ich wykorzystania może być bardzo wiele, np.: oznaczanie dokumentów handlowych wg stanu rozliczeń, dodatkowe zatwierdzanie dokumentów przez wyznaczone osoby czy też dopisywanie pomocniczych komentarzy związanych z sytuacjami pojawiającymi się w bieżącej działalności operacyjnej.

 

InsERT GT – W jaki sposób korzystać z flag własnych?

​ 

Definiowalne sprawozdania finansowe

Przez „tworzenie” należy rozumieć budowanie struktury sprawozdania: jakie pozycje, jak ułożone, jak drukowane. Należy pamiętać, że po zdefiniowaniu struktury sprawozdania, należy określić jego definicję, czyli określić, jak mają być wyliczane poszczególne pozycje.

Własne sprawozdania finansowe można tworzyć od początku (moduł Sprawozdania – menu Operacje – opcja Dodaj sprawozdanie własne) lub poprzez powielenie istniejącego sprawozdania (opcja Powiel sprawozdanie), a następnie edycję powielonego sprawozdania (opcja Edytuj sprawozdanie własne). Ponadto, wybrane pozycje z innych sprawozdań można zaimportować bezpośrednio podczas definiowania struktury (operacja Importuj pozycje dostępna podczas edycji sprawozdania własnego).

 ​



Biblioteka dokumentów dla podmiotu – możliwość przechowywania w bazie danych dowolnych dokumentów, np. statutowych, finansowych, organizacyjnych, regulaminowych

Biblioteka dokumentów jest miejscem, w którym przechowuje się dokumenty zewnętrzne, nieewidencjonowane standardowo w systemie, ale dla prowadzonej działalności biznesowej szczególnie istotne. Dla podmiotu będą to: ważne dokumenty kadry zarządzającej, regulaminy, postanowienia, wytyczne, decyzje, a także raporty czy sprawozdania finansowe.

 ​​

​Obsługa bibliotek dokumentów dla podmiotu w programach InsERT GT

Biblioteka dokumentów dla kontrahenta – możliwość przechowywania w bazie danych certyfikatów, zezwoleń, weksli, umów handlowych, partnerskich itp.​

Dla kontrahenta mogą to być: umowy partnerskie, handlowe, aneksy, potwierdzenia.

 ​

​Obsługa bibliotek dokumentów dla kontrahenta w programach InsERT GT


Biblioteka dokumentów dla towaru – możliwość przechowywania w bazie danych świadectw, ulotek, certyfikatów, zdjęć, filmów reklamowych itp.​

Dla każdego z wymienionych obiektów ewidencjonowane w bibliotece dokumenty będą różne. Dla towaru mogą to być: skany zezwoleń, certyfikatów, potwierdzenia, jak też zdjęcia, loga, prezentacje czy krótkie filmy.


Obsługa bibliotek dokumentów dla towaru w programach InsERT GT​


Biblioteka dokumentów dla dokumentów handlowych – możliwość ewidencji dodatkowej dokumentacji związanej z transakcjami handlowymi, np. wewnątrzwspólnotowymi

 

Obsługa bibliotek dokumentów dla dokumentu handlowego i magazynowego w programach InsERT GT

Funkcja Powiel jako udostępniona dla większości typów dokumentów, pozwalająca na podstawie dokumentu jednego typu utworzyć dokument innego typu (np. na podstawie faktury sprzedaży można utworzyć paragon). 

​​​


​Powiązane zagadnienia e-Pomocy technicznej

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki