Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Testowanie szybkich płatności

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Bank, Formy płatności

Program Subiekt nexo pozwala na przetestowanie działania szybkiej płatności, które umożliwiają opłacanie on-line wystawione faktury sprze​dażowe. W celu przetestowania tej funkcjonalności należy:

1. Złożyć podmiot prezentacyjny (nie ma możliwości testowania na podmiotach licencjonowanych). Podczas uruchamiania programu wybrać Nowy podmiot i zaznaczyć Wersja prezentacyjna (demo) oraz kliknąć Uruchom.


2. System rozpocznie procedurę tworzenia podmiotu demo. Po zakończeniu należy zalogować się, używając hasła robocze.

​ 

3. System został wyposażony w dodatkową formę płatności Szybka płatność - demo. W omawianym artykule zostanie ona wykorzystana podczas dodawania dokumentu sprzedaży.

 

Wystawiając fakturę w sekcji płatności należy w płatnościach odroczonych wybrać przygotowaną formę płatności - Szybka płatność - demo.

 

Zapisanie faktury skutkuje wyświetleniem komunikatu związanego z koniecznością zarejestrowania transakcji szybkiej płatności. W przypadku brak rejestracji nie będzie możliwości przekazania klientowi linku do płatności internetowej.


Można to zrobić w dwóch formach: papierowej oraz plikowej. Forma papierowa zawiera kod QR, który klient może zeskanować i dokonać płatności (np. na smartfonie). Dzięki niemu możliwe jest bezpośrednie przejście do płatności on-line i opłacenie transakcji.

 

Dodatkowo po odpowiednim przygotowaniu treści szablonu wiadomości można przekazać link do płatności w e-mailu. Szablony dostępne są w module Konfiguracja – Szablony wiadomości.

Każdy dokument, który płatny jest formą płatności typu Szybka płatność, widoczny jest w widoku Szybkie płatności on-line dostępnym w module Bank.

 

Dzięki takiemu rozwiązaniu można łatwo sprawdzić, jaki jest jego status opłacenia. Dostępne są statusy:

  • Brak – oznacza, że klient jeszcze nie skorzystał z linku do płatności on-line;
  • Niezapłacone - oznacza, że klient skorzystał z linku do płatności on-line, ale z jakiś przyczyn nie dokonał płatności;
  • Przedpłata – oznacza, że płatność jest realizowana;
  • Zapłacone – oznacza, że klient dokonał płatności. Jest to najważniejszy status, ponieważ w tym momencie następuje cesja rozrachunku z płatnika (na fakturze) na podmiot obsługujący płatności on-line (kolejnym etapem przetwarzania będzie skojarzenie transakcji z operacją bankową – opisane poniżej);
  • Zwrócone – oznacza, że płatność dokonana przez klienta została zwrócona na jego konto.

Aby sprawdzić, jaki jest aktualny status płatności on-line za dokument, należy skorzystać z górne menu Operacje –Pobierz status. Tylko ta operacja powoduje zmianę statusu transakcji.

 

W górnym menu Operacje znajduje się także przycisk Skojarz z operacją bankową. Pozwala on na skojarzenie opłaconej transakcji z wpłatą dokonaną przez podmiot obsługujący płatności on-line.

 

System wyświetli okno z listą dostępnych operacji bankowych.

 

W oknie kojarzenia transakcji z operacją bankową program (najczęściej wystąpi relacja wiele transakcji do jednej wpłaty bankowej), po wybraniu opcji Rozdziel, automatycznie rozliczy wartość wpłaty operatora płatności on-line z transakcjami. Dodatkowo, aby rozliczenie się zgadzało, program automatycznie utworzy operację prowizyjną na brakującą wartość wpłaty operatora, odzwierciedlającą fakt potrącenia prowizji z transakcji.

Wciśnięcie przycisku OK spowoduje skojarzenie transakcji oraz wpłaty bankowej (także z prowizją) i rozliczenie rozrachunków operatora płatności on-line.

 


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki