e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo – Jak stworzyć schemat dekretacji dla zapisu w ewidencji VAT zakupu?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Schematy
Schematy dekretacji służą do przeprowadzania procesu automatycznej dekretacji dokumentów. Interpretują one dane opisowe zawarte w obrazach księgowych i zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami dokonują automatycznych zapisów księgowych w odpowiednich kwotach.
Wszystkie opisy pól znajdują się w innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.
W poniższym artykule e-Pomocy technicznej zostanie stworzony schemat dla zapisu Ewidencji VAT zakupu. Aby stworzyć taki schemat dekretacji, należy:
1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów na zakładkę Schematy dekretacji i z górnego menu Dodaj wybrać Schemat dekretacji.
2. W sekcji Podstawowe wpisać Nazwę schematu, wybrać typ dokumentu Zapis w ewidencji VAT zakupu i Podtyp dokumentu. Można również stworzyć Warunek wyboru, gdzie można określić, kiedy program ma użyć schematu dla danego typu dokumentu. Aby przypisać nowy warunek, należy rozwinąć menu Warunku wyboru i kliknąć Określ warunek wyboru.
3. Określić Warunek wykonania schematu i zatwierdzić przyciskiem OK.
4. Uzupełnić formularz sekcji Zapis w KPIR, rozwinąć menu kolumny Kolumna i wybrać kolumnę, do której dekretować się będą kwoty z zapisów w ewidencji VAT sprzedaży dekretowanych tworzonym schematem.
5. Odpowiednio określić poniższe opcje i zatwierdzić przyciskiem Zamknij:
- Kolumna - pozwala zmienić wcześniej wybraną kolumnę KPiR.
- Kiedy tworzone - gdzie można określić warunek korzystania z tego zapisu.
- Kontekst - udostępnia możliwość dodatkowego warunkowania.
- Kwota - pozwala wybrać jedną, z wielu wartości znajdujących się na dokumencie.
- Kurs
6. W razie potrzeby określić pozostałe możliwości wyboru kolumn i zatwierdzić przyciskiem Zapisz.