Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrze nexo – Opis, tworzenie i dekretacja dziennych oraz miesięcznych zestawień sprzedaży

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo

Kategoria: Ewidencje VAT, Schematy

​W zakładce Dokumenty zbiorcze modułu Ewidencja VAT sprzedaży użytkownik może wprowadzać zbiorcze Zestawienie sprzedaży na podstawie istniejących Zapisów VAT sprzedaży zwykłych.

Pozwala on na realizację ujęcia sprzedaży za okres miesięczny bądź z danego dnia pod warunkiem prowadzenia szczegółowej Ewidencji VAT sprzedaży. W Dokumencie zbiorczym VAT ujmowane powinny być zapisy, których skutek podatku dochodowego zawiera się w okresie, za który wystawiany jest dokument.

Aby dodać Dzienne zestawienie sprzedaży, należy:

1. Przejść do modułu Ewidencja VAT sprzedaży, na zakładce Dokumenty zbiorcze rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Dzienne zestawienie sprzedaży.

 

2. Z list rozwijanych wybrać Rejestr VAT, Transakcje (po kliknięciu Więcej można wybrać wiele) i Datę, po czym zatwierdzić wybór przyciskiem OK.

 

3. Uzupełnić Datę wystawienia dokumentu i Opis, upewnić się, że wszystkie dokumenty zostały dodane (w ten sposób łatwo sprawdzić które dokumenty mogą mieć wybraną błędną datę) i zatwierdzić przyciskiem Zapisz.

 

Aby dodać Miesięczne zestawienie sprzedaży, należy:

1. Podobnie jak w przypadku Dziennego zestawienia sprzedaży, przejść do modułu Ewidencja VAT sprzedaży, na zakładce Dokumenty zbiorcze rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Dzienne zestawienie sprzedaży.

 

2. Z list rozwijanych wybrać Rejestr VAT, Transakcje (po kliknięciu Więcej można wybrać wiele) i miesiąc, za który będzie tworzony dokument, po czym zatwierdzić wybór przyciskiem OK.

 

3. Uzupełnić Datę wystawienia dokumentu i Opis, upewnić się, że wszystkie dokumenty zostały dodane (w ten sposób łatwo sprawdzić które dokumenty mogą mieć wybraną błędną datę) i zatwierdzić przyciskiem Zapisz.

 

Tak stworzone Dzienne/Miesięczne zestawienie sprzedaży blokuje możliwość dekretacji zapisów Ewidencji VAT sprzedaży, które zostały ujęte w powyższych zestawieniach. Dekretacja jest możliwa z poziomu Dokumentów zbiorczych, gdzie wystarczy zaznaczyć konkretny dokument lub kilka, rozwinąć górne menu Księgowość i wybrać Dekretuj.

 

W przypadku braku Schematu dekretacji należy go stworzyć. Aby to zrobić, należy:

1. Przejść do modułu Dekretacja dokumentów, na zakładce Schematy dekretacji rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Schemat dekretacji.

 

2. Wpisać Nazwę schematu, wybrać Typ dokumentu jako Dokument zbiorczy sprzedaży, ustawić parametry w sekcji Zapis KPiR i zatwierdzić przyciskiem Zapisz.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki