Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Jak zmontować komplet w programie Subiekt nexo?

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Asortyment

​​

Kompletacja w programie handlowym Subiekt nexo polega na złożeniu kilku składników w jedną całość. Po stworzeniu kompletu w module Asortyment będzie on miał stan zerowy. Powiększenie stanu magazynowego kompletu jest możliwe na kilka sposobów: poprzez Dokumenty magazynowe przychodu lub faktury zakupu albo Zlecenie produkcyjne montowania.

Dokument Zlecenia produkcyjnego montowania służy do obsługi prostej produkcji. Montować można tylko komplety. Efektem wykonania funkcji montowania jest:

  • zwiększenie stanu magazynowego kompletu poprzez wygenerowanie dokumentu Przychód wewnętrzny (PW),
  • zmniejszenie stanu magazynowego składników kompletu poprzez wygenerowanie dokumentu Rozchód wewnętrzny (RW); komplety są domyślnie montowane na podstawie definicji określonej w danych kompletu, w sekcji Składniki. Więcej o Składnikach kompletu można przeczytać w innym temacie e-Pomocy technicznej tutaj.

Operację montowania można przeprowadzić na dwa sposoby:

  • poprzez przejście do modułu Asortyment, zaznaczenie kompletu, który zostanie zmontowany, rozwinięcie górnego menu Komplet i wybranie Zmontuj;
 
 
  • poprzez przejście do modułu Zlecenia, rozwinięcie górnego menu Dodaj i wybór Zlecenie produkcyjne montowania.
 
 

Obie powyższe opcje prowadzą do stworzenia dokumentu Zlecenia produkcyjnego montowania. W przypadku wyboru pierwszej opcji, dane kompletu i jego składników zostaną wczytane automatycznie. W przypadku wyboru drugiej opcji należy:

 1. Z listy rozwijalnej w kolumnie Nazwa wybrać Lista.

 

2. Zaznaczyć Komplet, który zostanie zmontowany i kliknąć górne menu Wybierz.

 

3. Określić ilość i zatwierdzić przyciskiem OK.

Zagadnienie powiązane: Subiekt nexo – Jak zmontować maksymalną ilość kompletu ze wszystkich dostępnych składników?​

 

Uwaga! W przypadku błędnie wczytanych cen należy sprawdzić, jaki cennik jest brany pod uwagę na Zleceniu produkcyjnym montowania. Aby zmienić cennik, należy:

1. Rozwinąć menu w wierszu Cennik i wybrać Zmień.

 

2. Określić ceny kompletu i składników, zaznaczyć opcję Przelicz istniejące pozycje na dokumencie i zatwierdzić przyciskiem OK.

 

Po wczytaniu kompletu w sekcji Asortyment tabela podzieli się na dwie części:

  • Komplet – informująca o ilości kompletów, które przyjdą na magazyn Przyjęciem wewnętrznym (PW) oraz cenach;
  • Zapotrzebowanie – przedstawiająca wszystkie Składniki, które zostaną wydane Rozchodem wewnętrznym (RW) oraz ceny; ilość składników i same składniki można dowolnie edytować, dodawać i usuwać.
 
 
Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki