Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Jak usunąć klienta zaproszonego do witryny vendero przy działającej wtyczce Witryna dla zaproszonych?

Program: Subiekt GT, Subiekt nexo, vendero

Kategoria: Klienci, Konfiguracja

​W przypadku korzystania systemu vendero oraz wtyczki Witryna dla zaproszonych może zajść konieczność zablokowania lub usunięcia danego kontrahenta.

Istnieją dwa sposoby na wykonanie powyższej czynności.

Pierwszym z nich jest zablokowanie konta kontrahenta. Przechodząc do Panelu Administracyjnego vendero, na zakładkę Klienci - Lista klientów przy każdym z kontrahentów, którzy odpowiedzieli na zaproszenie, znajduje się kolumna Blokowanie oraz przycisk Zablokuj.

 

Skorzystanie z powyższej możliwości sprawi, że o ile klient nadal będzie mógł przeglądać stronę i ofertę, dodawać towary do koszyka, ale przy próbie stworzenia zamówienia otrzyma komunikat o zablokowanym koncie.

 

W przypadku, gdy samo zablokowanie jest niewystarczające i administrator pragnie usunąć cały dostęp dla danego klienta, pozostaje jeszcze możliwość odznaczenia klienta jako klienta sklepu internetowego w systemie sprzedażowym.

Taką operację w systemie GT można wykonać poprzez opcję Popraw na danym kontrahencie, na którym w zakładce Opis znajduje się znacznik Kontrahent sklepu internetowego.

 

W razie potrzeby zbiorcza możliwość odznaczania wspomnianego znacznika jest możliwa po zaznaczeniu odpowiednich kontrahentów, a następnie wybranie pod prawym przyciskiem myszki kolejno: Zbiorcze - Opis - Zmień znacznik kontrahent do sklepu internetowego.

 

Przy korzystaniu z Subiekta nexo wspomniany znacznik znajduje się również przy Poprawianiu danego kontrahenta, na zakładce Handel. Oczywiście pole Klient sklepu internetowego należałoby wyłączyć.

 

Operacje zbiorcze są dostępne w tym przypadku również pod prawym przyciskiem myszki na zaznaczonych kontrahentach, poprzez wybór pozycji Zbiorczo - Handlowe - Zmień znacznik 'Klient sklepu internetowego'.

 

Po wykonaniu powyższych czynności i przeprowadzeniu synchronizacji tacy klienci zostaną usunięci z widocznej w Panelu Administracyjnej listy klientów. Nawet po ponownym zaznaczeniu ich przynależności do sklepu konieczne będzie ponowne wysłanie zaproszeń do wcześniej usuniętych klientów. Co za tym idzie przestaną mieć możliwość przeglądania stron innych, niż główna oraz składania zamówień.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki