Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak dodać wypłatę bankową o rodzaju podzielona płatność (Split payment)?

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Bank, Pojazdy

​Podzielona płatność (ang. Split payment) będzie obowiązywać od 1 lipca 2018 roku. Płatność odbywa się na dwa rachunki:

  • Wartość brutto na rachunek rozliczeniowy

  • Wartość VAT na powiązany z rachunkiem rozliczeniowym rachunek VAT

Definiowanie rachunku VAT opisane jest w innym artykule e-Pomocy tutaj. Istotną informacją jest, że na dzień publikacji jest to dobrowolne oraz tylko dla relacji B2B, czyli firma – firma. Aby dodać operację bankową, należy:

1. Przejść do modułu Bank na zakładkę Operacje Bankowe i z górnego menu wybrać Dodaj – Wypłata bankowa.

 

2. Wybrać, na z którego rachunku ma być dokonana wypłata oraz Rodzaj operacji ustawić na Podzielona płatność. Wyświetlą się pola tj. kwota (wartość brutto), kwota VAT (wartość VAT wpłacana na rachunek VAT) oraz kwota z rachunku VAT (kwota operacji w​​ykonywanej automatycznie w banku z rachunku VAT na rachunek rozliczeniowy). Po wybraniu kontrahenta program wyszuka nierozliczone rozrachunki, które będą mogły być rozliczone w sekcji Rozliczenia. Zmiany zatwierdzić przyciskiem Zapisz.

 

Dodatkowo program może wykonywać automatyczny transfer kwoty VAT (gdy pole Kwota z rachunku VAT jest wprowadzona) z rachunku VAT na rachunek rozliczeniowy i dopiero wykonać przelew z rachunku rozliczeniowego. W tym celu należy:

1. Przejść do modułu Konfiguracja – Parametry bankowości i kliknąć Popraw.

 

2. W sekcji Operacje bankowe parametr Twórz operację bankową na wartość VAT (podzielona płatność) ustawiać na Pytaj.​


​Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących Podzielona płatność (Split pa​yment) w systemach InsERT nexo.​​​​ ​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki