InsERT S.A.
e-pomoc techniczna

e-pomoc techniczna

InsERT nexo - Jak dodać wypłatę bankową o rodzaju podzielona płatność (Split payment)?

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Podzielona płatność

​Podzielona płatność (ang. Split payment) będzie obowiązywać od 1 lipca 2018 roku. Płatność odbywa się na dwa rachunki:

  • Wartość brutto na rachunek rozliczeniowy
  • Wartość VAT na powiązany z rachunkiem rozliczeniowym rachunek VAT

Definiowanie rachunku VAT opisane jest w innym artykule e-Pomocy tutaj. Istotną informacją jest, że na dzień publikacji jest to dobrowolne oraz tylko dla relacji B2B, czyli firma – firma. Aby dodać operację bankową należy:

1. Przejść do modułu Bank na zakładkę Operacje Bankowe i z górnego menu wybrać Dodaj Wypłata bankowa.


2. Wybrać, na jaki rachunek oraz Rodzaj operacji Podzielona płatność. Wyświetlą się pola tj. kwota (wartość brutto), kwota VAT (wartość VAT wpłacana na rachunek VAT) oraz kwota z rachunku VAT (kwota operacji wykonywanej automatycznie w banku z rachunku VAT na rachunek rozliczeniowy). Po wybraniu kontrahenta program wyszuka nierozliczone rozrachunki, które będą mogły być rozliczone w sekcji Rozliczenia.


Dodatkowo program może wykonywać automatyczny transfer kwoty VAT (gdy pole Kwota z rachunku VAT jest wprowadzona) z rachunku VAT na rachunek rozliczeniowy i dopiero wykonać przelew z rachunku rozliczeniowego. W tym celu należy przejść do Konfiguracji -> Parametry bankowości i wybrać w Twórz operację bankową na wartość VAT (podzielona płatność) na Pytaj (fot. 2) program zapyta o wykonanie transferu lub Tak, wtedy wykona to automatycznie. Wybranie Nie spowoduje, że program nie będzie wykonywał żadnych czynności.

Fot 1.

Fot 2.




drukuj
Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię