Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak dodać dyspozycję bankową o rodzaju podzielona płatność (Split payment)?

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Bank, Podzielona płatność

Podzielona płatność (ang. Split payment) będzie obowiązywać od 1 lipca 2018 roku. Płatność odbywa się na dwa rachunki:

  • Wartość brutto na rachunek rozliczeniowy​

  • Wartość VAT na powiązany z rachunkiem rozliczeniowym rachunek VAT

Definiowanie rachunku VAT opisane jest w innym artykule e-Pomocy tutaj. Istotną informacją jest, że na dzień publikacji jest to dobrowolne oraz tylko dla relacji B2B, czyli firma – firma. Aby dodać dyspozycję bankową, należy:

1. Przejść do modułu Bank na zakładkę Dyspozycje bankowe i z górnego menu wybrać Dodaj Dyspozycja standardowa.

 

2. Wybrać, z jakiego rachunku będzie odbywała się dyspozycja oraz parametr Rodzaj ustawić na Podzielona płatność. Wyświetlą się pola tj. kwota (wartość brutto), kwota VAT (wartość VAT wpłacana na rachunek VAT) oraz kwota z rachunku VAT (kwota operacji wykonywanej automatycznie w banku z rachunku VAT na rachunek rozliczeniowy).

 

3. Po wskazaniu kontrahenta program wyświetli wymagane pola tj. NIP oraz Nr faktury. Standardowo nr rachunku pobierany jest z kartoteki kontrahenta, jednakże możliwe jest ręczne wybranie. Pole Opis jest opcjonalne. Tytułem​​ generuje się automatycznie na podstawie szczegółowych wytycznych, dlatego nie jest możliwa jego edycja. Przycisk Zapisz, zatwierdzi dyspozycję gotową do zrealizowania w banku.


​Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących Podzielona płatność (Split pa​yment) w systemach InsERT nexo.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki