Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT GT – Jak zaktualizować program, jeżeli jest duża różnica między aktualną a posiadaną wersją programu?

Program: Gestor GT, Gratyfikant GT, InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, Subiekt GT, mikroGratyfikant GT

Kategoria: Aktualizacja, Instalacja, Pomoc techniczna

Linia programów InsERT GT istnieje na rynku już kilkanaście lat i w tym czasie opublikowała kilkadziesiąt wersji programu. W tym czasie struktura zarówno programu, jak i bazy danych mocno się zmieniały, dlatego posiadając wersję archaiczną, bezpiecznie jest robić aktualizację etapami co 5 wersji. Dodatkowo niezbędna może okazać się aktualizacja serwera SQL – pro​ces aktualizacji opisany został tutaj​. Aby wykonać bezpieczną aktualizację, należy:

1. Sprawdzić aktualnie zainstalowaną wersję programu. Najprościej zrobić to w programie wybierając z górnego menu Pomoc Informacje.



 

2. Zainstalowaną wersję porównać z aktualną (najnowszą) albo z tą, którą chcemy zainstalować. Jeżeli różnica w numerach wersji jest większa niż 5 (np. między wersją 1.43 a 1.51 – 8 wersji), wejść na serwer ftp dostępny tut​aj. Na liście znaleźć plik instalacyjny, którego nazwa zaczyna się „InsERT_GT_Ulepsz_" wersji o maksymalnie 5 wyższej niż aktualnie zainstalowana. Na przykład, jeżeli wersja zainstalowana to 1.43, trzeba znaleźć plik InsERT_GT_Ulepsz_1_48.exe – różnica między wersją 1.43 a 1.48 to 5 wersji. Kliknąć go w celu pobrania pliku na dysk.


3. Uruchomić pobrany plik i przejść proces instalacji. 


4. Kiedy program zostanie zaktualizowany, podnieść wersję bazy danych, czyli przeprowadzić tzw. konwersję. Aby to zrobić, należy uruchomić program i wybrać z listy odpowiedni podmiot.

Uwaga! Jeżeli do pracy używany jest więcej niż jeden podmiot, należy przeprowadzić konwersję każdego z nich osobno lub zbiorczo przez program Biuro GT. Poradnik opisujący, jak zrobić konwersję zbiorczo, dostępny jest tutaj.


5. Po wybraniu podmiotu program poinformuje o rozbieżności między wersją programu a wersją bazy danych. W tym kroku należy potwierdzić chęć przeprowadzenia aktualizacji oraz podać hasło szefa tego podmiotu. Jeżeli zostało zapomniane, można je odzyskać, co dokładnie zostało opisane tut​aj. Jeżeli takowe nie zostało nigdy nadane, to pole z hasłem należy zostawić puste.

Uwaga! Należy zadbać, aby po rozpoczęciu konwersji nie została ona przerwana, np. na skutek wyłączenia/uśpienia komputera czy wyłączenia programu. Podmiot, którego konwersja zostanie przerwana, najprawdopodobniej stanie się bezużyteczny i konieczne będzie odzyskiwanie danych z kopii, bądź archiwum.


Poradnik opisujący proces odzyskiwania hasła szefa w przypadku jego utracenia dostępny jest tutaj.

6. Po zakończeniu konwersji możliwa jest praca z programem. Jeżeli nie jest to jeszcze wersja docelowa, należy cofnąć się do punktu 2. tego poradnika i przeprowadzić procedurę jeszcze raz. W przypadku, jeśli zainstalowana jest aktualna wersja, należy ją aktywować. Informację, jak to zrobić, można znaleźć t​​​utaj.


Uwaga! W celu bezpieczeństwa przed każdą przeprowadzoną konwersją na liście podmiotów powstaje kopia z danymi z wersji poprzedniej. Można ją jednak odłączyć w programie serwisowym, co dokładnie zostało opisane tutaj.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki