Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Jak odświeżyć licencję vendero, gdy jest ona przedłużana lub też zmieniany jest jej typ?

Program: vendero

Kategoria: Licencje

​W przypadku zmiany rodzaju lub też przedłużenia licencji vendero może zajść konieczność odświeżenia danych poziomu samego programu.

Do odpowiedniego miejsca w Panelu Administracyjnym vendero można przejść na jeden z dwóch sposobów:

1. Wpisując w przeglądarce adres strony pasażowej wraz z dopiskiem /admin (czyli przykładowo mojanazwa.pasaz24.pl/admin lub przy własnej domenie mojanazwa.pl/admin);

2. a. Korzystając z programu sprzedażowego systemu GT w Widok - vendero - Informacje, należy użyć przycisku Przejdź do Panelu administracyjnego.

​​

2. b. Korzystając z programu sprzedażowego systemu nexo w wersji 17 lub wyższej należałoby przejść do Komunikacja - Portale i aplikacje - vendero (VE) i również użyć przycisku Przejdź do Panelu administracyjnego.


Powyższe operacje powinny sprawić, że w domyślnej przeglądarce internetowej otworzy się menu logowania do Panelu Administracyjnego vendero (oczywiście jeżeli dane logowania są wprowadzone w pamięci przeglądarki, użytkownik od razu zobaczy zawartość Panelu).

Następnie należałoby przejść do Ustawienia - Ustawienia podstawowe - Licencje (znajdującej się na dole strony) oraz rozwinąć znajdujące się tu submenu. W jego zawartości pojawi się lista licencji aktualnie znajdujących się na serwerze vendero oraz niebieskie przyciski. Najważniejszym z nich jest Odśwież licencję, który pozwoli na ponowne zaczytanie informacji z serwera, w tym ich zaktualizowanie.


Po skorzystaniu z powyższej opcji dane powinny zostać odświeżone oraz odpowiednio zaczytane do systemu vendero. W tym momencie po wykonaniu synchronizacji z poziomu programów sprzedażowych widoczne będą nowe, świeżo zaczytane informacje. Aby taka synchronizacja przebiegła pomyślnie należałoby się upewnić, że w samym programie sprzedażowym na wymienionych wcześniej zakładkach odpowiadających za komunikację vendero Status procesu synchronizacji świeci się na zielono jako słowo WŁĄCZONA.

 

W przypadku, gdy tak nie jest należałoby skorzystać z widocznej niżej opcji Zmień na 'Nie uruchamiaj', a później Zmień na 'Uruchamiaj'. Po takiej czynności nastąpi wymuszenie uruchomienia programu synchronizator. W przypadku niemożności połączenia do serwera może być też konieczna aktualizacja synchronizatora, którego plik instalacyjny znajduje się tutaj.

UWAGA!

Operacja zmiany typu witryny jest opisana w osobnym temacie.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki