Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Jak wygenerować plik EPP (EDI++) z danymi dla biura rachunkowego?

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Klienci biura, Komunikacja

Uwaga! Ze względu na ograniczenia struktury pliku EPP (EDI++) format ten nie jest zalecany do wymiany danych pomiędzy programami z linii InsERT nexo. Do takiej wymiany zalecana jest wymiana on-line, o której można przeczytać tutaj. W celu utworzenia pliku wymiany z danymi należy:​

1. Wpisać w wyszukiwarce Odbiorcy dokumentów, a następnie w górnym menu kliknąć Dodaj.


 
2. W oknie wybrać opcje Off-line i przejść do następnego kroku.



3. W kolejnym kroku możliwe do za​znaczenia są:

a) Rozpocznij współpracę ze zdalną księgowością – jeżeli jest to księgowość, do której po raz pierwszy będzie wysyłany plik EPP i nie jest ona dodana w programie.

b) Rozpocznij na nowo współpracę z odbiorcą, z którym już współpracowano – należy wybrać w momencie, jeżeli wcześniej był już dodany odbiorca, z którym ponownie będzie nawiązana współpraca.




4. Hasło szyfrowania wypełnia się w momencie, w k​tórym program ma dodatkowo zabezpieczyć plik. Po wprowadzeniu hasła trzeba będzie przekazać je odbiorcy, żeby mógł zaimportować plik. Początek okresu obowiązywania to moment, od którego program ma kwalifikować dokumenty, które zostaną wysłane do pliku.




5. Okno zatwierdzić przyciskiem Zakończ.



6. W wyszukiwarce wpisać Parametry komunikacji, a następnie w górnym menu kliknąć Popraw.
 


7.  W sekcji Wysyłka do biura rachunkowego ustalić parametr Domyślny format paczki na EDI++ oraz wybrać jeden z dwóch sposobów zabezpieczenia komunikacji:
  • Zabezpiecz wysyłkę tylko, jeśli przy odbiorcy podane hasło – plik zostanie zabezpieczony w momencie, gdy dla odbiorcy dokumentów zostało ustalone hasło.
  • Wymagaj hasła – oznacza, że wysyłka będzie zabezpieczona hasłem. Można dodatkowo zdecydować, aby przy wysyłce off-line korzystano z hasła podanego przy odbiorcy dokumentów.

Dodatko​wo w polu Ochrona danych osobowych w komunikacji istnieje możliwość ustawienia programu tak, aby w pliku komunikacji nie wysyłać wrażliwych danych. Jego zakreślenie sp​owoduje, że kartoteki kontrahenta będą zawierały tylko podstawowe dane: imię, nazwisko, nazwę, nazwę pełną, adres, kod pocztowy, miejscowość. 


 
 
 
8. W kolejnym kroku uruchomić moduł Sprzedaż. Wybrać górne menu Komunikacja – Wyślij dane do biura rachunkowego.


 
9. W ostatnim oknie należy wypełnić:
  • Format paczki,
  • Wersję EPP (w przypadku ustawienia formatu paczki na plik EDI++),
  • Odbiorcę,
  • z jakiego okresu program ma wygenerować dokumenty do wysyłki,
  • Hasło szyfrowania – pojawi się tylko w momencie, gdy w parametrach komunikacji wybrano opcję Wymagaj podania hasła bez przypisywania go z danych odbiorcy dokumentów,
  • Medium – czy program ma wysłać dane do wskazanej lokalizacji na dysku lub wysłać plik pocztą elektroniczną,
  • Plik – wskazanie lokalizacji, w której ma zostać zapisany plik.

W pozostałych sekcjach możliwe do wyboru są pola, w których zaznaczenie znacznika oraz wybranie z listy wybranej funkcji spowoduje, że program dołączy do pliku wybrane dane. Przycisk Wyślij wywoła procedurę generowania pliku.​



Może zdarzyć się sytuacja, gdzie firma wprowadzała faktury, a odbiorca dokumentów nie został jeszcze skonfigurowany w programie. Wtedy dla dokumentów, które były dodawane w tym okresie, należy przypisać poprawnego odbiorcę dokumentów (standardowo ustawiony jest odbiorca lokalny). Można to zrobić w module Dekretacja dokumentów po zaznaczeniu wybranych dokumentów i ​wybraniu z górnego menu Komunikacja – Zmień odbiorcę. W oknie wyboru trzeba wskazać odbiorcę, który został wcześniej skonfigurowany.



Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki