InsERT S.A.

Aktualności: oprogramowanie InsERT

Porządek w ofertach to lepsza obsługa sprzedaży

19.01.2017
Porządek w ofertach to lepsza obsługa sprzedaży

Masz dobry produkt, korzystne ceny, porządny marketing – tylko sprzedaż szwankuje na różnych etapach? Może odpowiedzią jest lepsze zarządzanie ofertami i dzięki temu sprawniejszy kontakt z klientem.

Firma projektuje ogrody. W tym samym czasie realizuje kilka przedsięwzięć w terenie, dogaduje szczegóły z nowymi inwestorami, prowadzi rozmowy sprzedażowe i negocjuje ceny z kolejnymi. Nawał pracy sprawia, że pracownicy muszą być zorientowani w każdym projekcie i w razie potrzeby spotkać i się omówić szczegóły z klientem. Jak zadbać o dobrą bazę informacji, by komunikacja z nim była sprawna i spójna?

Pomoże w tym np. Gestor nexo – program z wbudowanym modułem Oferta, który można elastycznie wykorzystywać w kontaktach sprzedażowych. Ofertą może być np. prosty dokument z bieżącą propozycją, dokument rozbudowany o cenniki i promocje, zdjęcia przed i po realizacji projektu, różne warianty itp. Można ją wydrukować lub wysłać e-mailem.

Co ważne, stworzenie oferty nie generuje żadnego ruchu magazynowego ani skutków finansowych. Oferta nie rezerwuje stanów magazynowych asortymentu ani nie uwzględnia przedpłat. Na tym etapie nie wiadomo przecież, czy klient zaakceptuje propozycję, czy ją odrzuci. Ale w momencie, gdy ją przyjmie i sprzedaż zostanie dopięta, jednym kliknięciem ofertę można przekształcić w zamówienie, wystawić fakturę czy paragon.

W Gestorze nexo danej ofercie można przypisać kilka parametrów, takich jak m.in. nazwa klienta, cena, czas obowiązywania oferty, termin realizacji, adres i sposób dostawy, zdjęcia, opiekun. Oferta jest dostępna w systemie i każdy w każdej chwili może mieć do niej wgląd.

Pracę z klientem ułatwia również możliwość przypisania różnych statusów poszczególnym ofertom: R – robocza (w trakcie ustalania wewnątrz firmy), P – przygotowana (gotowa do przedstawienia klientowi), K – przekazana (trafiła w jego ręce), N – negocjowana (trwają rozmowy), A – zaakceptowana (można przystępować do realizacji), Z – zrealizowana, O – odrzucona.