InsERT S.A.

Aktualności: oprogramowanie InsERT

Maj
24
2017

Akcja dezaktywacja

Akcja dezaktywacja

Serie, modele, kolory, rozmiary – lista produktów w kartotece może być długa, co przy wystawianiu faktury bywa bardzo kłopotliwe. Żeby uniknąć bałaganu, wystarczy wykorzystać funkcję dezaktywacji.

Duży asortyment to zaleta sklepu, ale często też uciążliwość dla jego właściciela: długa lista produktów, często już niesprzedawanych albo takich, które trafiły do bazy jednorazowo. A na niej trzeba znaleźć ten jeden – na który właśnie wystawiasz fakturę. Subiekt nexo wprowadził prosty manewr, który rozwiązuje ten problem: dezaktywacja elementu w kartotece.

Możesz ukryć elementy

Szeroka oferta i wciąż zmieniający się asortyment to typowa sytuacja np. dla sklepów z odzieżą czy butami. Co kilka miesięcy, a nawet tygodni rozpoczyna się kolejny sezon i wchodzą nowe serie, przez co baza dynamicznie rośnie. A wyprzedane już modele jedynie zaśmiecają kartotekę produktów. Podobnie jest np. w sklepie budowlanym, gdzie glazura czy terakota przychodzi seriami. Gdy jedna seria zostanie wyprzedana, ale dostępna jest już kolejna, produkty z tej poprzedniej tylko utrudniają poruszanie się po kartotece. Jedno kliknięcie „dezaktywuj” i lista staje się czystsza, a praca łatwiejsza i szybsza.

Możesz do nich wrócić

Dużą zaletą tego rozwiązania jest fakt, że dezaktywowane produkty nie są usuwane z kartoteki, a jedynie nie są widoczne na liście asortymentu przy dodawaniu produktu na fakturę czy paragon. W razie potrzeby – również jednym kliknięciem – mogą być na nowo dostępne.

Bezpieczne granice

Nie można dezaktywować elementu, gdy jest dostępny w magazynie, jest składnikiem kompletu, dodatkiem lub gratisem w promocji, materiałem w usłudze lub widnieje na niewykonanej inwentaryzacji. Trzeba też pamiętać, że pozycje z nieaktywnym asortymentem są pomijane przy dołączaniu spisu do inwentaryzacji i przeliczaniu cennika. Funkcja ma też pewne ograniczenia: nieaktywnej pozycji na dokumencie nie można modyfikować, wykonać żadnej operacji zbiorczej, rozliczyć rozbieżności oraz zmienić statusu dokumentu inwentaryzacji, na którym widnieje nieaktywny asortyment.