InsERT S.A.

Aktualności biznesowe

Jak skutecznie zabezpieczyć dane przed utratą?

26.04.2016
Jak skutecznie zabezpieczyć dane przed utratą?

Co druga firma na świecie spotkała się lub spotka z całkowitą lub tymczasową utratą danych. Firmy, chociaż świadome ryzyka i kosztów, które musiałyby ponieść z tego tytułu, wciąż nie radzą sobie z ochroną swoich zasobów. Według ekspertów najczęstszym powodem utraty plików jest nieaktualność lub niepoprawność działania kopii bezpieczeństwa. W jaki sposób właściwie zadbać o bezpieczeństwo danych w firmie?

Bardzo skutecznym i bezpiecznym sposobem zabezpieczenia danych jest automatycznie wykonywana kopia dysku na inny dysk. Rozwiązanie to jest stosunkowo drogie i niesie za sobą ryzyko uszkodzenia pamięci, a co za tym idzie utratą danych. Koszty odzyskiwania danych z nośników sięgają kilku tysięcy złotych. Niestety nie zawsze udaje się naprawić dysk lub odzyskać z niego dane. Zmuszeni jesteśmy wtedy do wpisania danych na nowo, ale i tu nakłady pieniężne sięgają tysięcy złoty. W obu przypadkach firmie grozi przymusowy przestój. Problemem może tez być trwałość nośników typu CD, pendrive czy karty pamięci tutaj jest jeszcze gorzej - takie urządzenie można zgubić, zalać lub spalić wkładając np. do uszkodzonego portu USB.

Z pomocą przychodzą nam rozwiązanie chmurowe np. e-Archiwizacja, która jest bezpiecznym i wygodnym sposobem archiwizowania danych zgromadzonych w systemach InsERT nexo oraz InsERT GT. Usługa polega na tworzeniu kopii zapasowych online z wykorzystaniem chmury. Ta nowoczesna forma archiwizacji składowania danych pozwala uniknąć typowych dla standardowej formy umieszczania ich na dyskach lub pendriv'ach, zapewnia również ochronę cennych danych przed zagrożeniami z Internetu (wirusy, programy szpiegowskie itp.). Wszystko to sprawia, że e-Archiwizacja to niezwykle pewny sposób zabezpieczania danych.

Dane w chmurze to:

  • Bezpieczeństwo - dostęp do danych ma tylko użytkownik poprzez login i hasło nadawane podczas zakładania konta. Wysyłane pliki archiwów są przechowywane w postaci szyfrowanej i nie ma do nich dostępu nikt poza użytkownikiem. Pliki archiwów są szyfrowane algorytmem AES 256 za pomocą klucza szyfrującego. Szyfrowanie i deszyfrowanie pliku odbywa się po stronie chmury – klucze nigdy nie opuszczają Data Center.
  • Minimalizacja zagrożeń - ograniczona do minimum możliwość utraty danych wskutek przypadkowego skasowania, awarii, uszkodzenia sprzętu, kradzieży.
  • Oszczędność - w przypadku archiwizacji online nie trzeba ponosić kosztów związanych z zakupem nośników do przechowywania kopii zapasowych ani z odzyskiwaniem danych w razie awarii sprzętu czy systemu.
  • Wygoda - po ustaleniu harmonogramu wykonywania archiwizacji dane będą automatycznie wysyłane do chmury. Proces wysyłania danych odbywa się w tle - nie obciąża systemu i nie wymaga zaangażowania użytkownika, można w tym czasie skupić się na bieżącej pracy. Nie trzeba tracić cennego czasu na kopiowanie danych na zapasowy nośnik.
  • Stały dostęp do danych - technologia Cloud Computing umożliwia dostęp do zapisanych danych z dowolnego miejsca o dowolnej porze.

Proces aktywacji i uruchomienia usługi archiwizacji w systemach InsERT trwa kilka minut. Wersja próbna umożliwia bezpłatne korzystanie przez 14 dni – do dyspozycji jest 1 GB przestrzeni dyskowej. Aby skorzystać z wersji próbnej, należy:

  • w InsERT nexo w module konfiguracyjnym e-Archiwizacja wybrać opcję Załóż konto;
  • w InsERT GT od wersji 1.34 wybrać przycisk e-Archiwizacja znajdujący się w prawym górnym rogu okna aplikacji i założyć konto (w przypadku starszych wersji InsERT należy uruchomić program Archiwizator: menu Start – Programy – InsERT – Programy narzędziowe i w opcjach związanych z e-Archiwizacją wybrać Załóż konto).