InsERT S.A.

Aktualności biznesowe

POS, czyli jak sprawnie obsłużyć klienta

30.06.2016
POS, czyli jak sprawnie obsłużyć klienta
Sprawniejsza sprzedaż, lepszy przepływ informacji w firmie, większa kontrola, krótszy czas szkolenia pracowników – lista zalet POS-ów jest znacznie dłuższa. A co ważniejsze to system, który spełnia oczekiwania wielu branż.

Sklep spożywczy, letnie popołudnie, spora kolejka. Ale mimo napływu ludzi sprzedawca szybko kasuje towar i obsługuje kupujących. Na stanowisku POS wyświetlają mu się kolejne produkty, szybkimi ruchami podsumowuje, wybiera rodzaj płatności, drukuje rachunek. Dziękuję. Miłego dnia. Następny klient.

Ułatwienie pracy sprzedawcy

Tak szybka sprzedaż, obsługa klienta czy przepływ informacji pomiędzy pracownikami są możliwe dzięki POS-om (ang. point of sale, czyli punkty sprzedażowe). To terminale komputerowe, które współpracują z aplikacjami handlowo-magazynowymi oraz m.in. czytnikami kart płatniczych, kodów kreskowych i drukarkami. Ich intuicyjna obsługa, widok ekranu ograniczony do niezbędnych funkcji, obrazkowy podgląd towarów czy też możliwość drukowania faktur sprawiają, że praca sprzedawcy jest łatwiejsza. Dzięki temu może bardziej skupić się na kliencie. Takie rozwiązanie sprawdzi się zarówno w sklepie sieciowym, jak też osiedlowym sklepiku czy kiosku, u kosmetyczki, fryzjera, w hotelu czy warsztacie samochodowym.

Wsparcie zarządzających

Dobry POS to nie tylko ułatwienie sprzedaży. To także lepszy przepływ informacji pomiędzy właścicielem (lub zarządzającym) i personelem, który ma bezpośredni kontakt z klientem. Wskutek tego analizowanie, kontrolowanie i planowanie biznesu jest łatwiejsze i szybsze. Najlepiej, gdy POS jest zintegrowany z programem handlowo-magazynowym, działającym „na zapleczu” firmy. Wtedy przepływ informacji jest sprawniejszy, a reakcja na zmiany szybsza i bardziej skuteczna. Tak właśnie działa program Subiekt Sprint 2, który ściśle współpracuje z Subiektem nexo i GT. Dzięki tej integracji można m.in. importować cenniki, wystawiać faktury, sprawdzać dostępność towarów, na bieżąco aktualizować stany magazynowe i ewidencjonować dane o kliencie.

Stosowanie POS-ów ma też inną zaletę. W systemie można bowiem przypisać role i uprawnienia konkretnym pracownikom i w ten sposób zarządzać dostępem do danych handlowych, a także rozliczać poszczególnych sprzedawców. Obsługa POS-ów jest prosta, dlatego szkolenie pracowników nie jest czasochłonne, a niebezpieczeństwo popełnienia przez nich błędów ograniczone.