InsERT S.A.

Aktualności biznesowe

Koniec łatwego rozwoju w handlu

23.06.2015
Koniec łatwego rozwoju w handlu

W ciągu ostatnich 3 lat w polskich miastach pojawiło prawie 1,5 tys. sklepów dyskontowych i supermarketów. Natomiast mniejszych sklepów, ale połączonych w sieci powstało około 6,7 tys. Nowoczesne kanały handlowe mają ponad 75% rynku, którego wartość to około 192 mld zł. Na rynku jest coraz ciaśniej i mniej miejsca do rozwoju. Jakie więc są pomysły na to, by ciągle się rozwijać? 

 

Nowe sklepy 

Jednym z najczęstszych sposobów na powiększanie zysków jest otwieranie nowych sklepów w mniejszych miejscowościach, zanim zrobi to konkurencja. 

Przejmowanie sieci regionalnych 

Na rynku jest coraz mniej miejsca. Niektóre sklepy bądź całe sieci nie są w stanie przystosować się do obecnych warunków. Jest to szansa dla innych, aby przejąć taką sieć niskim kosztem. Firma, której grozi upadłość, zazwyczaj łatwiej zgodzi się na sprzedaż, aby uchronić się przed bankructwem. 

Zadbanie o oszczędności 

Dodatkowe środki można zdobyć poprzez ograniczenie wydatków na inwestycje lub renegocjacje wartości czynszu za wynajem powierzchni sklepowych. Zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na działania, które pozwolą wyprzedzić konkurencje. 

Powiększenie asortymentu 

Wprowadzanie do dyskontów artykułów niespożywczych (odzież, narzędzia, zabawki) w atrakcyjnych cenach to jeden z ostatnich trendów mających na celu przyciągnięcie nowych klientów.

 

Źródło: Puls Biznesu