Aktualności biznesowe
Jest jeszcze miejsce dla nowych e-sklepów
Dobre wieści dla sektora e-commerce i tych, którzy dopiero planują rozwój biznesu w internecie. Rośnie popularność e-sklepów, wzrasta sprzedaż krajowa i transgraniczna, zmieniają się nawyki konsumentów, a w drodze są regulacje unijne, które mają jeszcze ułatwić sprzedawanie i kupowanie online.
Według badania przeprowadzonego przez Sociomantic Labs,
(wzrost o 15 proc. w stosunku do poprzedniego roku). Na rynku działać będzie około 23,5 tys. sklepów, które prowadzą głównie małe i średnie firmy (wzrost o 7 proc.). Natomiast w 2020 r. rynek ten będzie wart ponad 63 mld zł. Praktycy i eksperci szacują, że w tym czasie jego udział w całym polskim handlu sięgnie 10 proc. W Europie e-zakupy będą generować aż 45 proc. przychodów ze sprzedaży.Wsparcie dla rozwoju e-commerce przygotowuje także UE. Planuje bowiem wprowadzenie regulacji, które mają zachęcić Europejczyków do kupowania online poza granicami swojego kraju. Zlikwidowany ma zostać m.in.
, czyli mechanizm ograniczający dostęp do treści lub usług ze względu na położenie geograficzne lub oferujący dany produkt w różnych cenach dla klientów krajowych i zagranicznych. Planowane są też przepisy, które mają doprowadzić do obniżenia cen paczek wysyłanych z jednego państwa członkowskiego do drugiego.Przedsiębiorcy, które chcą się załapać na kawałek tego tortu, powinni się pospieszyć, bo chętnych jest wielu. Dodatkowo zdobycie serca dzisiejszych konsumentów nie jest łatwe: kupują online, offline i na urządzeniach mobilnych. Zaglądają do tradycyjnych sklepów, przeglądają oferty w internecie i szukają opinii innych klientów. Dlatego ważne jest zintegrowane działanie w kilku kanałach sprzedażowych, które się uzupełniają i wzmacniają.
Podstawowym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę jest funkcjonalność i sprawność strony internetowej. – platforma, dzięki której można założyć biznes w sieci dosłownie w kilka minut, a potem łatwo nim zarządzać z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy dostęp do internetu. Narzędzie to prowadzi przedsiębiorcę krok po kroku: od nazwy strony i danych firmy, poprzez układ podstron, kolorystykę i inne elementy graficzne, aż po zawartość i ceny towarów. Jako że jest , „zapełnianie” sklepu jest dużo łatwiejsze, bo system automatycznie zaciąga potrzebne informacje.