InsERT S.A.

Aktualności biznesowe

Jest jeszcze miejsce dla nowych e-sklepów

16.06.2016
Jest jeszcze miejsce dla nowych e-sklepów

Polacy coraz bardziej ufają e-sklepom i coraz chętniej kupują w internecie. W tym roku rynek e-commerce w Polsce będzie wart 35,8 mld zł, a w 2020 r. – ponad 63 mld zł. Gros firm w tym sektorze to małe i średnie przedsiębiorstwa.

Dobre wieści dla sektora e-commerce i tych, którzy dopiero planują rozwój biznesu w internecie. Rośnie popularność e-sklepów, wzrasta sprzedaż krajowa i transgraniczna, zmieniają się nawyki konsumentów, a w drodze są regulacje unijne, które mają jeszcze ułatwić sprzedawanie i kupowanie online.

Według badania przeprowadzonego przez Sociomantic Labs, w 2016 r. wartość branży e-commerce w Polsce wyniesie 35,8 mld zł (wzrost o 15 proc. w stosunku do poprzedniego roku). Na rynku działać będzie około 23,5 tys. sklepów, które prowadzą głównie małe i średnie firmy (wzrost o 7 proc.). Natomiast w 2020 r. rynek ten będzie wart ponad 63 mld zł. Praktycy i eksperci szacują, że w tym czasie jego udział w całym polskim handlu sięgnie 10 proc. W Europie e-zakupy będą generować aż 45 proc. przychodów ze sprzedaży.

Wsparcie dla rozwoju e-commerce przygotowuje także UE. Planuje bowiem wprowadzenie regulacji, które mają zachęcić Europejczyków do kupowania online poza granicami swojego kraju. Zlikwidowany ma zostać m.in. geoblocking, czyli mechanizm ograniczający dostęp do treści lub usług ze względu na położenie geograficzne lub oferujący dany produkt w różnych cenach dla klientów krajowych i zagranicznych. Planowane są też przepisy, które mają doprowadzić do obniżenia cen paczek wysyłanych z jednego państwa członkowskiego do drugiego.

Przedsiębiorcy, które chcą się załapać na kawałek tego tortu, powinni się pospieszyć, bo chętnych jest wielu. Dodatkowo zdobycie serca dzisiejszych konsumentów nie jest łatwe: kupują online, offline i na urządzeniach mobilnych. Zaglądają do tradycyjnych sklepów, przeglądają oferty w internecie i szukają opinii innych klientów. Dlatego ważne jest zintegrowane działanie w kilku kanałach sprzedażowych, które się uzupełniają i wzmacniają.

Podstawowym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę jest funkcjonalność i sprawność strony internetowej. Sprawdzonym narzędziem jest vendero – platforma, dzięki której można założyć biznes w sieci dosłownie w kilka minut, a potem łatwo nim zarządzać z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy dostęp do internetu. Narzędzie to prowadzi przedsiębiorcę krok po kroku: od nazwy strony i danych firmy, poprzez układ podstron, kolorystykę i inne elementy graficzne, aż po zawartość i ceny towarów. Jako że jest zintegrowany z systemem sprzedażowym Subiekt, „zapełnianie” sklepu jest dużo łatwiejsze, bo system automatycznie zaciąga potrzebne informacje.