InsERT S.A.

Aktualności biznesowe

Jakich informacji musi udzielić sprzedawca w sklepie?

08.07.2015
Jakich informacji musi udzielić sprzedawca w sklepie?

Przed zawarciem umowy sprzedawca ma obowiązek udzielić klientowi szeregu informacji dotyczących sprzedawanego towaru. Ustawa o prawach konsumenta określa osobne warunki dla umów zawieranych na odległość (np. internetowej) oraz dla sprzedaży tradycyjnej.

 

W przypadku gdy obie strony są fizycznie obecne, czyli przy sprzedaży produktów i usług w formie tradycyjnej, przedsiębiorca musi poinformować  konsumenta  o:  

  • swoich danych identyfikujących; 
  • łącznej cenie wraz z podatkami i wszystkimi kosztami; 
  • procedurze rozpatrywania reklamacji; 
  • przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za jakość świadczenia; 
  • treści usług posprzedażnych i gwarancji; 
  • czasie trwania umowy lub – gdy umowa zawarta jest na czas nieoznaczony lub ma ulegać automatycznemu przedłużeniu - o sposobie przesłankach wypowiedzenia umowy; 
  • funkcjonalności treści cyfrowych oraz mających zastosowanie technicznych środkach ich ochrony; 
  • mających znaczenie interoperacyjnościach treści cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem.  

Nie ma obowiązku przedstawiania wszystkich tych informacji w przypadku drobnych umów życia codziennego wykonywanych natychmiast po ich zawarciu (np. zakupy spożywcze). Przepisów ustawy nie stosuje się również do umów o imprezę turystyczną, dotyczących gier hazardowych, przewozu osób, a także w przypadku gdy przedsiębiorca dokonuje regularnych objazdów, podczas których dostarcza towary do miejsca zamieszkania lub pracy konsumenta.